شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 03.07.2019, 18:11


بیانیه دوم گروه‌ چهارده ‌نفره با فاش‌گوئی خواسته‌های نویسندگانش توانسته است تا کنون موجی از همبستگی را اگر نه در میان حزبها و سازمانها، ولی دستکم در میان چهره‌های سرشناس اپوزیسیونِ راستین ایرانی در درون و بیرون مرزهای میهن برانگیزاند. این بیانیه با درخواست نابودی رژیم فقاهتی که به دروغ «جمهوری» نامیده می‌شود و ریشه‌کن کردن امیدهای واهی چون اصلاح‌طلبی و تحول‌خواهی، آشکار و بی‌پرده هم اپوزیسیون دلبسته و دست‌آموز را به حاشیه رانده و هم دستمایه‌ای برای همنوائی و همدلی اپوزیسیون راستین شده است.

به گمان ما پایفشاری بر نابودی رژیم فقاهتی به عنوان تنها راه رهائی مردم ایران از روزگار سیاه چهل‌ساله نکته برجسته و کلیدی این بیانیه، و همان شعاری است که می‌تواند و باید اپوزیسیون راستین را گرد هم آورد و همه نیروهای پراکنده جامعه ایرانی را برای به فرجام رساندن آن بسیج کند. «نه به حکومت اسلامی» نه تنها شعاری راهبردی است، که مرزی آشکار نیز میان آزادیخواهان راستین و اپوزیسیون دلبسته و دست‌آموز می‌کشد، مرزی که در یک سوی آن دوستداران میهن، و در دیگر سویش هواداران دشمن ایستاده‌اند.

بدین امید که فریب «اصلاح» و «تحول» پایان پذیرد و ایرانیان در سرتاسر جهان به چیزی جز نابودی رژیم سنگسار و شکنجه خرسند نباشند، پشتیبانی خود از این بیانیه را اعلام می‌کنیم و همه ایرانیان را فرامی‌خوانیم فریاد «نه به حکومت اسلامی» را در آسمان جهان طنین‌افکن کنند.

محسن بنائی (مزدک بامدادان)
داریوش بی‌نیاز
فاضل غیبی
آرمین لنگرودی
حمید فروغ



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024