ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Wed, 03.07.2019, 18:11
به‌سوی همبستگی، برای ایران!

بیانیه دوم گروه‌ چهارده ‌نفره با فاش‌گوئی خواسته‌های نویسندگانش توانسته است تا کنون موجی از همبستگی را اگر نه در میان حزبها و سازمانها، ولی دستکم در میان چهره‌های سرشناس اپوزیسیونِ راستین ایرانی در درون و بیرون مرزهای میهن برانگیزاند. این بیانیه با درخواست نابودی رژیم فقاهتی که به دروغ «جمهوری» نامیده می‌شود و ریشه‌کن کردن امیدهای واهی چون اصلاح‌طلبی و تحول‌خواهی، آشکار و بی‌پرده هم اپوزیسیون دلبسته و دست‌آموز را به حاشیه رانده و هم دستمایه‌ای برای همنوائی و همدلی اپوزیسیون راستین شده است.

به گمان ما پایفشاری بر نابودی رژیم فقاهتی به عنوان تنها راه رهائی مردم ایران از روزگار سیاه چهل‌ساله نکته برجسته و کلیدی این بیانیه، و همان شعاری است که می‌تواند و باید اپوزیسیون راستین را گرد هم آورد و همه نیروهای پراکنده جامعه ایرانی را برای به فرجام رساندن آن بسیج کند. «نه به حکومت اسلامی» نه تنها شعاری راهبردی است، که مرزی آشکار نیز میان آزادیخواهان راستین و اپوزیسیون دلبسته و دست‌آموز می‌کشد، مرزی که در یک سوی آن دوستداران میهن، و در دیگر سویش هواداران دشمن ایستاده‌اند.

بدین امید که فریب «اصلاح» و «تحول» پایان پذیرد و ایرانیان در سرتاسر جهان به چیزی جز نابودی رژیم سنگسار و شکنجه خرسند نباشند، پشتیبانی خود از این بیانیه را اعلام می‌کنیم و همه ایرانیان را فرامی‌خوانیم فریاد «نه به حکومت اسلامی» را در آسمان جهان طنین‌افکن کنند.

محسن بنائی (مزدک بامدادان)
داریوش بی‌نیاز
فاضل غیبی
آرمین لنگرودی
حمید فروغ