يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 5 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 28.03.2019, 12:07


به گزارش خبرگزرای مهر، حمیدرضا خانکه، قائم مقام سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار جان باختگان و مصدومان حوادث جوی کشور، گفت: استان‌های متأثر از سیل شامل فارس، کرمانشاه، لرستان، ایلام، سمنان، خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه بویراحمد، همدان و کرمان بوده است که در این حوادث ۲۶۵ نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به اعزام ۲۱۸ نفر مصدومان به مراکز درمانی، افزود: ۴۷ نفر نیز در محل تحت درمان قرار گرفتند.

خانکه، آمار جان باختگان را ۴۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۱ نفر در استان فارس، ۷ نفر در گلستان، ۵ نفر در مازندران، ۳ نفر در خراسان شمالی، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، یک نفر در کرمانشاه، یک نفر در خوزستان، دو نفر در لرستان، یک نفر در همدان و یک نفر سمنان فوت شده اند.

ادامه بارش باران و برف در ۱۰ استان کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور اعلام کرد: هم اکنون در ۱۰ استان کشور بارش برف و باران ادامه دارد هموطنان قبل از قصد سفر در جریان اطلاعات جوی و ترافیکی قرار گیرند.

سرهنگ نادر رحمانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محورهای استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان و بخشی از استان لرستان به دلیل بارش باران و برف لغزنده است.

وی اضافه کرد: سفر به این استان ها با توجه به شرایط جوی توصیه نمی شود و درعین حال افرادی که در این جاده ها تردد دارند باید از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

وی با اشاره به شرایط جوی گفت: در استان های لرستان(اکثر جاده ها)، چهارمحال و بختیاری کوهرنگ - مسجد سلیمان)، اصفهان (دامنه -خوانسار) و هراز در ارتفاعات بارش برف گزارش شده است.

وی گفت: هموطنان در صورت تردد در این جاده ها حتما با سرعت مجاز رانندگی کنند و تحهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

وی افزود: در استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، کرمانشاه و لرستان (اکثر جاده ها)، اصفهان (جاده های اصفهان –گلپایگان و کاشان – قم) بارش باران گزارش شده و این مسیرها لغزنده است رانندگان باید با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

رحمانی گفت: در استان های همدان (گردنه ی اسدآباد) و لرستان ( لرستان - بروجرد محدوده گردنه ی زالیان) مه گرفتگی همراه با کاهش دیده گزارش شده هموطنان حتما از چراغ مه شکن استفاده کرده و فاصله طولی با خودروی جلویی را حفظ کنند.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی گفت: ترافیک در آزادراه تهران به کرج (محدوده گرمدره از پل کلاک تا پل فردیس)، آزادراه کرج به قزوین (از پل فردیس تا پل حصارک) نیمه سنگین و در جاده کرج - چالوس در هر دو مسیر طول جاده پر حجم و روان ، جنوب به شمال هراز (محدوده های لاسم، آب اسک، تونل وانا ، لاریجان و سه راهی چلاو) نیمه سنگین و طول جاده پر حجم و روان و جنوب به شمال قزوین به رشت (محدوده مسکن مهر رودبار سنگین و محدوده های منجیل و لوشان نیمه سنگین طول محور پرحجم و روان است.

وی اضافه کرد: ترافیک در آزادراه قزوین به زنجان (طول مسیر پرحجم روان) و آزادراه های مشهد - چناران، مشهد - باغچه و مشهد - ملک آباد (طول مسیر پر حجم و روان) است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور در پایان از هموطنان خواست تا در برگشت از مسافرت، سفرهای خود را برنامه ریزی کرده تا در ترافیک ها گرفتار نشوند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024