ايران امروز

نشريه خبری سياسی الكترونيك

Iran Emrooz (iranian political online magazine)

iran-emrooz.net | Thu, 28.03.2019, 12:07
تعداد جان‌باختگان سیل در ایران به ۴۴ نفر رسید

به گزارش خبرگزرای مهر، حمیدرضا خانکه، قائم مقام سازمان اورژانس کشور در خصوص آخرین آمار جان باختگان و مصدومان حوادث جوی کشور، گفت: استان‌های متأثر از سیل شامل فارس، کرمانشاه، لرستان، ایلام، سمنان، خراسان شمالی و رضوی، خوزستان، بوشهر، کهگیلویه بویراحمد، همدان و کرمان بوده است که در این حوادث ۲۶۵ نفر مصدوم شدند.

وی با اشاره به اعزام ۲۱۸ نفر مصدومان به مراکز درمانی، افزود: ۴۷ نفر نیز در محل تحت درمان قرار گرفتند.

خانکه، آمار جان باختگان را ۴۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۲۱ نفر در استان فارس، ۷ نفر در گلستان، ۵ نفر در مازندران، ۳ نفر در خراسان شمالی، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، یک نفر در کرمانشاه، یک نفر در خوزستان، دو نفر در لرستان، یک نفر در همدان و یک نفر سمنان فوت شده اند.

ادامه بارش باران و برف در ۱۰ استان کشور

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور اعلام کرد: هم اکنون در ۱۰ استان کشور بارش برف و باران ادامه دارد هموطنان قبل از قصد سفر در جریان اطلاعات جوی و ترافیکی قرار گیرند.

سرهنگ نادر رحمانی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: محورهای استان های ایلام، کرمانشاه، کردستان، همدان و بخشی از استان لرستان به دلیل بارش باران و برف لغزنده است.

وی اضافه کرد: سفر به این استان ها با توجه به شرایط جوی توصیه نمی شود و درعین حال افرادی که در این جاده ها تردد دارند باید از سرعت و سبقت غیرمجاز پرهیز کنند.

وی با اشاره به شرایط جوی گفت: در استان های لرستان(اکثر جاده ها)، چهارمحال و بختیاری کوهرنگ - مسجد سلیمان)، اصفهان (دامنه -خوانسار) و هراز در ارتفاعات بارش برف گزارش شده است.

وی گفت: هموطنان در صورت تردد در این جاده ها حتما با سرعت مجاز رانندگی کنند و تحهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

وی افزود: در استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، اردبیل ، کرمانشاه و لرستان (اکثر جاده ها)، اصفهان (جاده های اصفهان –گلپایگان و کاشان – قم) بارش باران گزارش شده و این مسیرها لغزنده است رانندگان باید با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

رحمانی گفت: در استان های همدان (گردنه ی اسدآباد) و لرستان ( لرستان - بروجرد محدوده گردنه ی زالیان) مه گرفتگی همراه با کاهش دیده گزارش شده هموطنان حتما از چراغ مه شکن استفاده کرده و فاصله طولی با خودروی جلویی را حفظ کنند.

وی با اشاره به وضعیت ترافیکی گفت: ترافیک در آزادراه تهران به کرج (محدوده گرمدره از پل کلاک تا پل فردیس)، آزادراه کرج به قزوین (از پل فردیس تا پل حصارک) نیمه سنگین و در جاده کرج - چالوس در هر دو مسیر طول جاده پر حجم و روان ، جنوب به شمال هراز (محدوده های لاسم، آب اسک، تونل وانا ، لاریجان و سه راهی چلاو) نیمه سنگین و طول جاده پر حجم و روان و جنوب به شمال قزوین به رشت (محدوده مسکن مهر رودبار سنگین و محدوده های منجیل و لوشان نیمه سنگین طول محور پرحجم و روان است.

وی اضافه کرد: ترافیک در آزادراه قزوین به زنجان (طول مسیر پرحجم روان) و آزادراه های مشهد - چناران، مشهد - باغچه و مشهد - ملک آباد (طول مسیر پر حجم و روان) است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل راهور در پایان از هموطنان خواست تا در برگشت از مسافرت، سفرهای خود را برنامه ریزی کرده تا در ترافیک ها گرفتار نشوند.