چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 8 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 09.12.2019, 21:57

«ایران را رها کنید تا رها شود»


بهرام گورکانی

منبع: کلمه

بگذارید آیندگان بدانند که در سرزمین بلاخیز ایران هم بودند مردانی که، مردانه از جان گذشتند و به استقبال مرگ رفتند. زنده یاد سعیدی سیرجانی

کارنامه حکومتگران ما باری گران و سهمگین به دوش مردمان است که جان را هراسناک می‌کند و در دل آشوب به پا می‌کند و همچون مصیبتی بر سر و روی ما فرو می‌بارد و دل آزرده‌ی ما را بیشتر می‌آزارد، نیش می زند و نوش نمی‌دهد...

آنان نه منش جوانمردان، نه طریقت صوفیان، نه مشیِ حکومتگران، نه طاقت عالمان و نه رازداری عارفان را دارند، مشتی عربده‌کش و هوچی‌گر و بدور از دانایی و فضیلت بدور خود جمع کرده‌اند تا غنیمت از غارتگران و نوکیسگان گیرند و تهمت بر جوانان نهند و آنان را به همدستی با بیگانگان متهم کنند و فرودستان را اَشرار بنامند و صفات هم‌کسوتان ‌خود را به این مردم نجیب و شریف نسبت دهند.

کجای شرع یزدانی اینچنین ناروا، نیمی از جمعیتِ معترض و حق طلب را چنین بی‌مُحابا و بی‌پیشینه به چوب خلافت و زعامت نارواتر می رانند.

زیرا که؛ همه لطف و رحمت است شرع یزدانی

بی‌تدبیری، استبداد و درازدستی سپاهیان و ‌گستاخی هتاکان راه فریادِ بر این مظلومان را بسته است و هر روز مُلک و حکومت به تنگنایِ تلخ و تجربه‌ی بدونِ درس می‌افتد و مردمان پریشان و حکومت‌گران بی‌خبر از درد آنان حتی طاقتِ شنیدن دردها، رنج‌ها‌ و مصائب آنان را ندارند و پاسخِ آنان را با آتش و گلوله می‌دهند.

نادانان و جُهالی بر سر دانایان گماشته‌اید که تهدید و تهمت و افترا بر آنان می‌بندند و هر روز سفره مردم را کوچکتر و تُهی‌تر می‌کنند، این در حالی است که خُود نه زیانی، نه اِضطراری و نه اضطرابی دارند و ملت سختی می‌بینند و تلخی می‌چشند، آیا باید دم فرو بندند!!!

آخر اگر این حکومت طالبان نیست، پس چیست؟؟!!

نگاهی به جامعه افسرده و دلمرده بیندازید و کشتگانِ آبان ۹۸ را ببینید و خانواده آنان را مکرمت کنید و جهت اصلاح مملکت آن را به شایستگان و صالحان بسپارید، زیرا که هیچ اصلاحی بالاتر از کنار نهادن استبداد نیست. پسندیده تر و بهتر است فتوا به خروج فقیهان از حکومت دهید تا ته مانده‌ی مشروعیتِ معنوی آنان صرف دینداری مومنان و حامیانِ آنها در معابد و مساجد شود و بیش از این فقه عبوس و ترشروی سلطنت نکند و از ورای تاریخ به حکومتی عرفی، مردمی و قانونی گردن نهید، یقین داشته باشید سنتِ حسنهِ حکومت بدون روحانیون به نام رهبری جاودانه خواهد شد و نامی نیک از خود بجای خواهد نهاد.

القصه” ایران را رها کنید تا رها شود”.

این تنها راه رهایی ایرانِ بدونِ خشونت از پسِ دو استبدادِ شاهنشاهی و فقهی است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024