پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 9 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 06.09.2016, 8:33

وام ۱۰۰ میلیاردی به یک فوتبالیست!


آرمان امروز/هستی قاسمی

سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵
خبراین بود:«سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: پرداخت وام ۱۰۰ میلیاردی به یک فوتبالیست را پیگیری می‌کنیم». بهرام پارسایی افزود: در حال حاضر پرونده‌ای در خصوص پرداخت ۱۰۰ میلیارد به یک فوتبالیست به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع نشده است اما به محض دریافت این پرونده را بررسی می‌کنیم. وی درباره وضعیت پرونده فساد در فوتبال بیان کرد: این پرونده هنوز بسته نشده است. بخشی از پرونده‌ را قرار است به مراجع قضائی ارجاع دهیم و بخش دیگر به وزارت ورزش ارسال می‌شود تا آنها برخورد کنند. وی در پایان خاطرنشان کرد: پرونده فساد در فوتبال هفته گذشته در کمیته فرهنگی کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد و قرار است با ارجاع این پرونده به قوه قضائیه با متخلفان برخورد قانونی شود.» البته اگر کمی در اخبار دقت شود این خبر پیش‌تر از سوی ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد عنوان شده بود: «خواهر زاده سابقه دار یکی از مدیران ارشد این مجموعه با همراهی معاون پارلمانی سابق و مدیر کل پیشین بانک در تبانی با یکدیگر میلیارد‌ها تومان از سرمایه‌های متعلق به جامعه ایثارگری کشور را تضییع کرده اند که در یکی از این موارد ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات را در ازای دریافت سفته و درصد سود پایین در اختیار یک فوتبالیست قرار داده‌اند.» ۱۰۰ میلیارد وام به یک فوتبالیست؟ برای چه؟ با چه مجوزی؟ و ده ها سوال دیگر که در ذهن خوانندگان خبر شکل گرفته است و جالب اینکه فعلا پاسخگویی ندارد. در این روزها این دست اخبار در سطح جامعه مطرح است مانند خبری که باشگاه خبرنگاران به نقل از سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ و تسنیم به نقل از ابوالفضل ابوترابی منتشر کرد.

پرونده فوتبال در کمیسیون اصل ۹۰
«آرمان امروز» برای اطلاع از جزئیات این وام ۱۰۰ هزار میلیاردی با بهرام پارسایی که خبر به نقل از او در باشگاه خبرنگاران منتشر شده بود، تماس گرفت که او گفت:«پرونده پرداخت وام صد میلیاردی به یکی از فوتبالیست ها در کمیسیون اصل ۹۰ مفتوح است و چنانچه اسنادی در رابطه با پرونده ارجاع داده شود، این پرونده مورد پیگیری قرار گرفته و ابلاغ می شود.» وی افزود:« تا روز چهارشنبه که مجلس تعطیل شد، در این رابطه سندی به دست کمیسیون اصل ۹۰ نرسیده بود که بخواهد پرونده را در دستور کار قرار دهد». پارسایی گفت: بخشی از این پرونده به وزارت ورزش و جوانان خواهد رفت اما در نهایت زمانی که اطلاعات درباره پرونده مذکور کامل شود، از سوی کمیسیون اصل ۹۰ مورد پیگیری قرار می گیرد.

هر تسهیلاتی با اهداف غیرعمرانی نامشروع است
حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس هم درباره پرداخت وام صد میلیاردی به یک فوتبالیست به «آرمان امروز» می گوید:«هر گونه تسهیلاتی که بدون برنامه یا تایید وزارتخانه های صنایع و کشاورزی با اهداف غیر عمرانی و کشاورزی ارائه داده شود، نامشروع است و باید تحت تعقیب قانونی قرار بگیرد». وی در ادامه اظهار کرد: «افرادی که با تبانی و زد و بندهای سیاسی و خویشاوندی به چنین اموال هنگفتی دست پیدا می کنند از طریق کمیسیون اصل ۹۰، کمیسیون ایثارگران و کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرار می گیرند». عضو کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به اینکه این مساله طی روزهای آتی مورد بررسی جدی در کمیسیون قرار می‌گیرد، اظهار داشت:«باید روشن شود که تسهیلات ۱۰۰ میلیاردی با اجازه و تایید وزرات ورزش و جوانان به عنوان یک پروژه عمرانی، کشاورزی و صنعت به این فوتبالیست ارائه شده یا ناشی از مساله دیگری بوده است؟ اگر این اقدام قانونی صورت نگرفته باشد باید با عاملان این مساله برخورد شده و فرد متخلف با مجازات روبه رو شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024