سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 7 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.04.2014, 12:37

فکر اصلاح‌طلبی همواره باید وجود داشته باشد


محمدرضا عارف/روزنامه اعتماد

شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳

فکر اصلاح‌طلبی همواره باید در همه صحنه‌های انقلاب وجود داشته باشد

سنت سخنرانی در بین دانشجویان آن هم بدون سانسور با نزدیک شدن به هر انتخاباتی داغ و داغ‌تر می‌شود. محمدرضا عارف از جمله شخصیت‌هایی است که پیش از موعد تکلیف را مشخص و گفته که در انتخابات مجلس آینده حتما کاندیدا خواهد شد.
حال عارف به عنوان یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس در جمع دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آرزو و امید‌هایش گفت.
آرزوهایی که سعی کرده نه سیخ را بسوزاند نه کباب را. یک جا از آرزویش برای ائتلاف با اصولگرایان می‌گوید و جای دیگر تاکید می‌کند که تفکر اصلاح‌طلبی باید در همه صحنه‌های انقلاب وجود داشته باشد.
به گزارش ایسنا، رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به انتخابات سال ۹۴ گفت: تفکر اصلاح‌طلبی همواره باید در همه صحنه‌های انقلاب وجود داشته باشد و این تفکر نمی‌تواند از صحنه سیاسی کشور قهر کند و یا کنار بکشد شاید شکست بخورد که تمام این شکست‌ها پل‌هایی برای رسیدن به موفقیت است اما هیچگاه کنار نمی‌کشد. عارف در جمع دانشجویان همچنین به فضای پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۲اشاره کرده و گفت: قبل ازخلق حماسه خرداد ۹۲ همه دلسوزان نظام یک نگرانی را دنبال می‌کردند و آن نگرانی چیزی نبود جز عدم مشارکت مردم در انتخابات، اما شما دانشگاهیان و جوانان وارد شدید و مشارکتی ۷۳ درصدی را رقم زدید. عارف همچنین نگرانی‌اش در خصوص برخی نقد‌ها به دولت را نیز پنهان نکرده و در مورد آن گفت: حصر موضوعی است که ما نباید در این موضوع دولت را تحت فشار قرار دهیم بلکه باید بگذاریم تا دولت آرام آرام و با ساز و کارهای سیاسی خود وارد عمل شود چراکه فشار فقط بهانه به دست دشمنان نظام می‌دهد و این برادران نیز ناخواسته مورد توجه آن‌ها قرار می‌گیرند و همین اتفاق کشور را دچار چالش می‌کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به اتفاقات بند ۳۵۰ زندان اوین اشاره کرد و افزود: متاسفانه چنین اتفاقاتی فقط سوژه به دست دشمنان انقلاب می‌دهد و ما از مراجع قضایی و دولت انتظار داریم که یک کارگروه تشکیل دهد تا بتواند این اتفاق را شفاف سازی کند و مسوول مربوطه باید پاسخگو باشد. رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: آرزوی من این است که روزی با اصولگرایان ائتلاف کنیم؛ چراکه ائتلاف یک کار مترقیانه است و اجماع باعث پیشرفت در هر کاری می‌شود، همان‌گونه که اصلاح‌طلبان توانستند با اجماع حماسه خرداد ۹۲ را بیافرینند. محمدرضا عارف با اشاره به نامگذاری امسال بر اساس دو مقوله اقتصاد و فرهنگ گفت: نامگذاری سال بر اساس این دو موضوع نشان می‌دهد که بحث‌های کلیدی کشور امروز بر روی این دو مفهوم متمرکز شده و نمی‌شود کنار نشست و فقط برای حل این دو مقوله به دولت اتکا کرد.
عارف به حقوق شهروندی در کشور اشاره کرد و گفت: ابتدا باید مدنظر داشت که قانون اساسی ایران یکی از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی است که در فصل سوم آن به حقوق شهروندی به طور کامل پرداخته است و همه نکاتی که باید برای یک شهروند فراهم باشد را تشریح کرده است.
وی به پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی که توسط دولت تدبیر و امید تدوین شد، اشاره کرد و افزود: این منشور باید مورد نقد دانشگاهیان و اساتید خبره قرار گیرد تا بتواند یک منشور کامل شود و اگر چکش‌کاری درستی شود می‌تواند مشکلات این حوزه را کمتر کند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از فضای امنیتی در دانشگاه‌ها تاکید کرد: متاسفانه فضایی که در سال‌های گذشته ایجاد شده است، فضای دانشگاه را به سمت فضایی امنیتی سوق داده و این برداشت را از یک دانشگاهی مطرح می‌کرد که دانشجو نباید چندبعدی باشد بلکه ما فقط یک دانشجوی تک بعدی می‌خواهیم. اگر نگاه تک بعدی توسط دانشجویان پذیرفته شود آن‌ها هیچگاه نمی‌توانند به درستی تحصیل کنند و رشد علمی، فضای نشاط و پر چالش دانشگاه‌ها نیز از بین می‌رود و جوانی که باید اظهارنظر کند و موضوعات مختلف جامعه را به چالش بکشد خاموش می‌ماند. رییس بنیاد امید ایرانیان افزود: متاسفانه برخی اتفاقات سال‌های گذشته باعث شده است تا از چماق کمیته انظباطی کارهای زیادی بر بیاید و دانشجو برای اظهارنظر همیشه نگران باشد و شور و نشاط خاموش شود.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024