سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 7 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 14.01.2013, 12:23

آقای جنتی! سخت در اشتباه هستید!


کلمه

آقای جنتی! سخت در اشتباه هستید، تخریب هاشمی رفسنجانی با ۶۰ سال سابقه خدمت را جز نماز می‌دانید؟

چکیده: زمان ومکان القای این کلمات مصلای نمازجمعه است که خطیب بجای دو رکعت نماز باید مردم را موعظه کند و در‌‌نهایت مسائل مبتلا به آنان را مطرح نماید. نیازبه توضیح این مطلب نیست که شارع مقدس خطبه‌های نمازجمعه را مستمسک حمله به این وآن قرار نداده است. خوشبختانه تمام خطبه‌های رسول خدا صلی الله علیه وآله موجودند. گمان ندارم کسی درسیاست قابل مقایسه با ایشان باشد. رسول گرامی اسلام درهیچ خطبه‌ای به مخالفان خود حمله نکرد ه است چه رسد به اهل ایمان آنهم از نوع سابقین درآن ومجاهدین در راه اعتلای اسلام....

گروه خبر: غلامعلی رجایی در یادداشتی نوشته است: اگر آقای جنتی به تشخیص خود به کسی می‌تازد که بیش از ۶۰ سال است در صحنه سیاست وخدمت دراین کشورحضور دارد و تخریب وی را جزء نمازمی داند که حرفی نیست! ولی اگرسخنگوی جریانی است که درمجلس ونماز جمعه نماینده دارد ومی خواهد به هرقیمت ممکن هاشمی را از سر راه بردارد ومنتظری دیگری را ازهاشمی بسازد و بتراشد، سخت دراشتباه است. چه هاشمی مرد صبوری است که با اینگونه تاختن‌ها آشناست و درصحنه می‌ماند و آرزوی گوشه نشینی وعزلت وی هرگزمحقق نخواهد شد.
وی در این یادداشت که در وبسایت شخصی‌اش منتشر شده آورده است: طرح انتخابات آزاد از سوی هاشمی نه بمعنای این است که مردم تاکنون درانتخاب نامزد مورد علاقه خود آزاد نبوده و نیستند، بل به این معناست که نظام اگربه دنبال حضورحداکثری مردم درانتخابات است، با گردن کلفت خواندن این و آن و توصیه خجالت کشیدن به آن‌ها، باید به مردم اطمینان بدهد که‌‌ همان از صندوقهای رای درخواهد آمد که آنان به او رای داده‌اند و به تعبیر بهتر و دقیق‌تر، انتخابات مهندسی نشده و رییس جمهور آینده ازهم اکنون انتخاب نشده است.
غلامعلی رجایی تصریح کرده است که با دو نطقی که رسایی درمجلس کرد و تعابیرآقای جنتی درخطبه‌های نماز جمعه تهران، متاسفانه باید گفت که تریبون‌های مجلس و نماز جمعه دیگرمقدس نیست وطهارت آن‌ها ازدست رفته است. باید به خدا پناه برد ازاینکه درمجلس و نماز جمعه و در صدا وسیما حرمت بندگان خدا شکسته می‌شود وازآنان دفاعی نمی‌شود وحرمت شکسته شدگان هم، هیچ امکانی دردفاع ازخود ندارند.

متن کامل این نوشته به شرح زیر است:
کله گنده‌ها و شکست‌خورده‌های سیاسی امروز ازانتخابات آزاد صحبت می‌کنند و یکی از آن‌ها که گردن کلفت‌ ترازهمه است از مدت‌ها قبل این موضوع را مطرح کرد و بقیه هم به دنبال آن، این بحث را مطرح می‌کنند و درخارج هم منافقان، سلطنت‌طلب‌ها، آمریکا واسرائیل‌‌‌ همان را می‌‌گویند.
این فراز مهم خطیب موقت جمعه تهران، آقای احمد جنتی درنمازجمعه هفته گذشته است.
همو که به دلیل اینگونه مواضعش دراین سالهای تلخ من وامثال من ازاینکه وی را نشانه خدا – آیت الله- بخوانیم و بدانیم به شدت اکراه داشته و داریم.
از چند منظرباید به این سخنان نگریست:
۱- زمان ومکان القای این کلمات مصلای نمازجمعه است که خطیب بجای دو رکعت نماز باید مردم را موعظه کند و در‌‌نهایت مسائل مبتلا به آنان را مطرح نماید. نیازبه توضیح این مطلب نیست که شارع مقدس خطبه‌های نمازجمعه را مستمسک حمله به این وآن قرار نداده است. خوشبختانه تمام خطبه‌های رسول خدا صلی الله علیه وآله موجودند. گمان ندارم کسی درسیاست قابل مقایسه با ایشان باشد. رسول گرامی اسلام درهیچ خطبه‌ای به مخالفان خود حمله نکرد ه است چه رسد به اهل ایمان آنهم از نوع سابقین درآن ومجاهدین در راه اعتلای اسلام.
۲- خطیب جمعه درخطبه‌های نماز خود با بکار بردن عبارات ناشایستی مانند» گردن کلفت‌ها» و» خجالت بکشید» کسانی را از تریبونی- که بنظرمن طهارتش را ازدست داده است – مورد عتاب وحملات خود قرار داد که قطعا می‌دانست ومی داند که این افراد هیچ امکان دفاعی از خود در برابرحملات او ندارند. این با کجای عدالت خطیب می‌خواند بماند هرچند در خطبه‌ها از کسی نامی بمیان نیامد اما جامعه بیدارما به فوریت دریافت که مراد جنتی ازگردن کلفت، کسی جزآیت الله هاشمی رفسنجانی نیست. مرد صبوراین روز‌ها، هموکه بهتراست او را هاشمی امام بدانیم. هموکه مرد روزهای سخت و بحرانی این کشور وانقلاب بوده وهست. همو که برمبنای اعتماد رهبری با شایستگی تمام برمسند مجمع مشورتی تشخیص مصلحت نظام که آقای جنتی هم یکی از اعضای آن است، تکیه زده است.
۳- بلافاصله رسانه‌های دشمن ومخالف این کشور و از جمله بی‌بی سی مرموز با آب وتاب زیادی به انعکاس این بخش از خطبه‌های آقای جنتی در مذمت هاشمی و دیگرانی که این اصطلاح را بکار برده اند- همانند احمدی‌نژاد وعسکر اولادی – پرداختند وازقرارمعلوم حالا حالا این سوژه را‌‌ رها نحواهند کرد.
پیشترآقایان، اصلاح طلبان را که زبان به نقد وضع موجود گشاده بودند چنین متهم می‌کردند که با نوع عمل وحرف زدنشان برای رسانه‌های دشمن خوراک تهیه کرده‌اند! آیا این اظهارات تهیه خوراک برای رسانه‌هایی مثل bbc، voa و… نیست؟ آیا اینگونه سخن گفتن آب به آسیاب دشمن ریختن نیست؟ آیا اینگونه تاختن علیه مقامات رسمی کشورآنهم درخطبه‌های نمازجمعه تهران بهانه به دست دشمن دادن نیست؟ اگرنیست که هست!، فرق آن با عمل منتقدین اصلاح طلب درچیست؟
۴-آقای جنتی سالهای طولانی است دبیر شورای نگهبان و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. آیا براساس رهنمودهای امام به مسئولان – که لابد ازآن آگاهی دارند- منعی داشت ایرادات خود را نسبت به طرح انتخابات آزاد با آیت الله هاشمی وعسکراولادی واحمدی‌نژاد درمیان بگذارد وآن را به سطح جامعه آن هم با این تعابیرزشت وناپسند نکشاند تا هم سخنانش دستمایه تخریب نظام توسط رسانه‌های بیگانه نشود و هم نامحرمان از شرایط پدید آمده سود نبرند و در ذهن جهانیان چنین القا نکنند که دولتمردان ایران و بویژه روحانیون کهنه کارانقلاب بجان هم افتاده‌اند وهمدیگررا تخریب می‌کنند؟
۵- نمی‌دانم خطیب جمعه چقدر تاریخ می‌داند ومهمترازآن چقدرازعبرتهای دوره مشروطیت آگاهی دارد که درآن بخشی از روحانیت علیه بخشی دیگر به تلاش افتاد تا او را از صحنه بدر کند وکرد! و سرانجام تلخ مشروطیت آن شد که مجتهد طراز اول تهران یعنی جناب شهید شیخ فضل الله نوری در ۱۳ رجب در میدان توپخانه تهران در پیش چشم مردم بر دار شود. همو که قبل از بر دار شدن در جمله‌ای تکان دهنده پس ازآنکه گفت: هذه کوفه الصغیره- تهران کوفه کوچک است- گفت: من اقلا دراین شهر بیش از ۲۴۰۰خطبه عقد خوانده‌ام.
۶-اگر آقای جنتی به تشخیص خود به کسی می‌تازد که بیش از ۶۰ سال است در صحنه سیاست وخدمت دراین کشورحضور دارد و تخریب وی را جزء نمازمی داند که حرفی نیست! ولی اگرسخنگوی جریانی است که درمجلس ونماز جمعه نماینده دارد ومی خواهد به هرقیمت ممکن هاشمی را از سر راه بردارد ومنتظری دیگری را ازهاشمی بسازد و بتراشد، سخت دراشتباه است.
چه هاشمی مرد صبوری است که با اینگونه تاختن‌ها آشناست و درصحنه می‌ماند و آرزوی گوشه نشینی وعزلت وی هرگزمحقق نخواهد شد.
۷- این درد را باید به کجا برد که سهم مرد بزرگی مثل آیت الله هاشمی رفسنجانی از صدا وسیما- که کارنامه درخشان او شناسنامه انقلاب است و شهید مطهری او را تنها مجتهد سیاسی موجود درمیان روحانیون کشورمی دانست وامام برای بازگشت سلامتمندانه او از سفرهند قربانی کرد وامرمهم اداره جنگ را به دست او سپرده بود و‌گاه با نظر و رای و خواهش او – همانند تغییرموضعش پس ازعزل مرحوم آیت الله منتظری که اعلامیه برکناری را‌‌ همان شب به رادیو نمی‌دهد- نظرخود را تعدیل می‌کرد، همو که امام به مدد بیش از ۴۰ سال آشنایی‌اش با او به او اعتماد داشت- نشان دادن تصویر بی‌صدای چند ثانیه‌ای اوهردوهفته یکباردرجلسات مجمع است و یا از سالی تا سال دیگر! مصاحبه‌ای کمتراز دو، سه دقیقه با خبرنگار سیما درخیابان انقلاب در راه پیمایی ۲۲ بهمن!
۸- با دو نطقی که رسایی درمجلس کرد و تعابیرآقای جنتی درخطبه‌های نماز جمعه تهران، متاسفانه باید گفت که تریبون‌های مجلس و نماز جمعه دیگرمقدس نیست وطهارت آن‌ها ازدست رفته است. باید به خدا پناه برد ازاینکه درمجلس و نماز جمعه و در صدا وسیما حرمت بندگان خدا شکسته می‌شود وازآنان دفاعی نمی‌شود وحرمت شکسته شدگان هم، هیچ امکانی دردفاع ازخود ندارند.

برای درمان این درد باید به فوریت چاره‌ای اندیشید.
نمی‌خواهم درتقابل با سخنان اخیر رهبری در باب انتخابات آزاد یا احتمالا نا‌آزاد آینده سخنی بگویم هرچند بنا بگفته خود ایشان مخالف سخن رهبری کار‌شناسانه سخن گفتن هیچ منعی ندارد، اما حیف است درپایان این درد نوشته ازگفتن این نکته مهم چشم پوشی کنم که به گمان من هاشمی که مرد توانمند سیاست است و دوست و دشمن براین شهادت می‌دهند که وی به دلیل سابقه درخشانش درانقلاب و پس از انقلاب و بویژه جنگ، همواره شخصیت دوم حقیقی این انقلاب پس از رهبری محسوب شده ومی شود، با طرح هوشمندانه موضوع انتخابات آزاد سعی درجذب میلیون‌ها نفری داشته و دارد که درانتخابات گذشته- بنا به تصورشان- رایشان نادیده گرفته شد واکنون با دربند دیدن دونامزد محبوب قبلی خود یعنی جناب مهندس موسوی و جناب کروبی وبی انگیزگی جناب خاتمی واغلب اصلاح طلبان درانتخابات آتی، انگیزه چندانی برای حضور درپای صندوقهای رای ندارند.
به گمان من طرح انتخابات آزاد از سوی هاشمی نه بمعنای این است که مردم تاکنون درانتخاب نامزد مورد علاقه خود آزاد نبوده و نیستند، بل به این معناست که نظام اگربه دنبال حضورحداکثری مردم درانتخابات است، با گردن کلفت خواندن این و آن و توصیه خجالت کشیدن به آن‌ها، باید به مردم اطمینان بدهد که‌‌ همان از صندوقهای رای درخواهد آمد که آنان به او رای داده‌اند و به تعبیر بهتر و دقیق‌تر، انتخابات مهندسی نشده و رییس جمهور آینده ازهم اکنون انتخاب نشده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024