دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 6 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 24.12.2010, 2:51

بهتر نبود حكم اعدام جعفر پناهى را صادر مى كردند؟


حسين زمان

جمعه ۳ دى ۱۳۸۹
چكيده : امروز سكوت جامعه هنرى در مقابل اين هنركشى و هنر ستيزى بعنوان يك ننگ در تاريخ هنر اين كشور ثبت خواهد شد. مطمئن باشيد اگر امروز از جعفر پناهى دفاع نشود فردا و فرداهاى ديگر بجاى هنرنمايى بايستى مانند عروسك هاى خيمه شب بازى منتظر بمانيم تا نخ هاى دست و پايمان را بكشند و به حركتمان در آورند. / پيام حكم زندان جعفر پناهى به ديگر هنرمندان اين است: هنرى كه در اختيار حكومت نباشد، هنرى كه براى حكومت به نمايش در نيايد و هنرى كه تحت فرمان نباشد، محكوم به نابودى و اعدام است. در چنين شرايطى بهتر نيست جامه هنر از تن به در كنيم و ننگ و ذلت و خوارى را براى خود نخريم؟

حسين زمان
بهتر نبود حكم اعدام جعفر پناهى را صادر مى كردند؟ مگر اين حكم فرقى با اعدام دارد؟ شش سال زندان و بيست سال حرف نزدن، فيلم نساختن، فيلم نامه ننوشتن و بعنوان يك هنرمند شناخته شده بين المللى در كشور محبوس شدن و ممنوع الخروج بودن آيا معناى ديگرى جز اعدام براى يك هنرمند مانند جعفر پناهى دارد؟ مگر پناهى چه كرده است كه بايد به اشد مجازات برسد؟
ضمن ابراز انزجار از حكم صادر شده براى هنرمند با ارزش كشور جناب آقاى پناهى، بايستى به ديگر دوستان هنرمند به ويژه در عرصه فيلم و سينما عرض كنم سكوت و بى تفاوتى در برابر چنين ظلمى به معناى پذيرش هر نوع بى عدالتى در حق هنرمندان اين مرز و بوم مى باشد.
امروز سكوت جامعه هنرى در مقابل اين هنركشى و هنر ستيزى بعنوان يك ننگ در تاريخ هنر اين كشور ثبت خواهد شد. مطمئن باشيد اگر امروز از جعفر پناهى دفاع نشود فردا و فرداهاى ديگر بجاى هنرنمايى بايستى مانند عروسك هاى خيمه شب بازى منتظر بمانيم تا نخ هاى دست و پايمان را بكشند و به حركتمان در آورند.
برخورد با جعفر پناهى، برخورد با هنر متعهد و مسئول است. امروز بى بهره گان از هنر و كسانى كه سينما آتش مى زدند به فيلم سازى مشغول اند و از همه نوع حمايت برخوردارند و جعفر پناهى بايستى در گوشه زندان بنشيند.
پيام حكم زندان جعفر پناهى به ديگر هنرمندان اين است: هنرى كه در اختيار حكومت نباشد، هنرى كه براى حكومت به نمايش در نيايد و هنرى كه تحت فرمان نباشد، محكوم به نابودى و اعدام است. در چنين شرايطى بهتر نيست جامه هنر از تن به در كنيم و ننگ و ذلت و خوارى را براى خود نخريم؟
منبع: وبلاگ نويسنده




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024