شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 27 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 16.11.2010, 23:00

بى‌تفاوتى و غيرسياسى شدن دانشجويان به ضرر نظام است


بى‌تفاوتى و غيرسياسى شدن دانشجويان به ضرر نظام است
سه شنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۹
خبرگزارى ايسنا
رييس فراكسيون دانشگاهيان مجلس شوراى اسلامى، در ديدار با حجت الاسلام محمديان نماينده نهاد ولى فقيه در دانشگاه‌ها خواستار فراهم شدن زمينه ملاقات اعضاى اين فراكسيون با مقام معظم رهبرى شد.
مصطفى كواكبيان طى سخنانى در نشست مشترك فراكسيون متبوعش با نماينده نهاد ولى فقيه در دانشگاه‌ها ضمن تبريك عيد سعيد قربان، اظهار داشت كه فراكسيون دانشگاهيان مجلس در بين بيش از ۳۰ فراكسيون مجلس با ۸۰ عضو و ۶۴ عضو هىأت علمى دانشگاه فعال‌ترين فراكسيون مجلس است.
وى از نماينده ولى فقيه در دانشگاه‌ها خواستار ديدار اعضاى اين فراكسيون با مقام معظم رهبرى شد و افزود: ديدار اعضاى فراكسيون با مقام معظم رهبرى و بيان نظرات در تلطيف فضاى فعلى لازم است.
نماينده مردم سمنان در خانه ملت، خواستار ارتباط سيستماتيك فراكسيون دانشگاهيان با دفتر مقام معظم رهبرى شد و گفت: نهضت نرم‌افزارى نيازمند نيروى انسانى بسيار قوى از لحاظ علمى و معنوى است كه بتواند از عهده شرايط امروز جامعه برآيد. اين مهم با ارتباط سيستماتيك بين اعضاى فراكسيون و دفتر مقام معظم رهبرى با توجه به پتانسيل علمى و معنوى كه فراكسيون دارد بهتر قابل مطرح شدن است.
كواكبيان خواستار حفظ جنبه پدرمأبانه نهاد ولى فقيه در دانشگاه‌ها شد و افزود: نهاد درمسائل مختلف بايد جنبه پدرى خود را حفظ كرده و فراتر از تشكل‌ها و مسائل رفتار كند. گاهى در برخى دانشگاه‌ها، نهاد در يك طرف قرار مى‌گيرد، در صورتى كه بايد به‌گونه‌اى رفتار كند تا بتواند موضوعات پيش آمده را به درستى مديريت كند.
اين استاد دانشگاه با ابراز تاسف از بركنارى برخى از اساتيد دانشگاهى و زندانى شدن برخى دانشجويان به دليل حوادث پس از انتخابات، گفت: اين امور بايد به‌گونه‌اى مديريت مى‌شد كه امروز شاهد چنين وضعى نبوديم.
رييس فراكسيون دانشگاهيان مجلس شوراى اسلامى، با بيان اينكه وزيرعلوم، اسلامى شدن دانشگاه‌ها را مطرح كرده است ولى دانشگاه‌ها آن را اجرا نمى‌كنند، گفت: اسلامى شدن دانشگاه‌ها با تساهل و تسامح دانشگاه‌ها حل نمى‌شود.
رييس فراكسيون دانشگاهيان مجلس، با انتقاد از جوى كه منجر به سكوت بيش از حد دانشگاه‌ها شده است، گفت: سكوت بيش از اندازه دانشگاه‌ها به نفع نظام نيست، بى‌تفاوتى و غيرسياسى شدن دانشجويان به ضررنظام است. به اعتقاد بنده مباحث سياسى و علمى بايد با رعايت مسائل مهم در دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024