يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 5 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 14.06.2009, 7:53

شبه كودتا در ايران، مسوولش كيست؟


مسعود بهنود

خبرهائى كه از تهران شيراز و اصفهان مى رسد بسيار نگران كننده است. دولت احمدى نژاد كه با تهديد رهبر جمهورى اسلامى خودش را به دروغ رييس جمهور ايران ناميد در حالت كودتائى قرار گرفته است. بچه ها در خيابانند و اخبار لحظه به لحظه نگران كننده تر . حالا كه اين سطور را مى نويسم خبر از حمله به خوابگاه دختران شيراز مى رسد. در استان ها روساى محلى ناجا به نسبت خشونتى يا نرمى كه دارند وارد معركه شده براى خود دوست و يا دشمن كينجو مى سازند.
اميدوار بودم ديگر در عمر خود چنين صحنه اى را نبينم.
شما شاهد باشيد كه همه كار كرديم براى آن كه صندوق راى فصل الخطاب باشد متاسفانه دسته آقاى احمدى نژاد كه هنوز ماهيتشان هم درست معلوم نشده تحمل نياوردند.
آفرين بر شما كه ديروز در صف هاى بلند راى داديد و مانع از آن شديد كه خشونت طلبان بى فرمان پشت راى اندك هواداران خود پنهان بمانند.
راى روز ۲۲ خرداد سياسى ترين راى تاريخ معاصر شد. هر چه بعد از اين رخ دهد به همت مردم و به شرف و خردگرائى دولتمردان بستگى دارد.
آقاى احمدى نژاد براى حل ماجرا بهترست خود اعلام دارد كه استعفا مى دهد و انتخابات را يك گروه بى طرف برگزار مى كند و هر چه راى دادند به آن گردن مى نهند. وگرنه در تاريخ نامش به عنوان يك مردمگرا هم نخواهد ماند.
مسووليت جان و امنيت تك تك آحاد مردم بر گردن كسانى است كه مى ايستادند تا ديگران دستشان را ببوسند و با برايشان هورا بكشند.
وقتى سى و چند سال قبل مهندس بازرگان در دادگاه نظامى خطاب به شاه گفت ما آخرين نسلى هستيم كه با شما با اين زبان سخن مى گوئيم و نويد مقاومت مسلحانه را داد، شاه نشنيد تا صداى انقلاب را شنيد و آن هم دير.
اين بار هم ملت ايران در عين مسالمت انديشى و صلح جوئى به علت ضعف اراده و سستى كسانى كه خود را بالا كشيدند بى آن كه قابلش باشند به همان موقعيت دچار شد.
روز پنجشنبه دكتر مهاجرانى در مقاله اى در اعتمادملى همان سخن مهندس بازرگان را بازگو كرد. خطابش روشن بود. آيا گوش شنوائى هست.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024