يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 5 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 21.05.2007, 11:23

آمار تعرض جنسی در جهان


شرق

بنابر آماری که سازمان بهداشت جهانی (WHO) ارائه داده سوءاستفاده جنسی از کودکان در کنار کار اجباری و خشونت فيزيکی عليه کودکان افزايش چشمگيری داشته و به يکی از اصلی ترين نگرانی های سلامت جهانی تبديل شده است.

کودکان نيازمند توجه به سلامتی و موقعيت اجتماعی خود هستند و در صورتی که اين شرايط آنها مورد توجه مناسب قرار نگيرد آثاری منفی در رشد اقتصادی و اجتماعی جوامع خواهد داشت.

کشور آفريقای جنوبی در ميان کشورهايی که نرخ بسيار بالای سوءاستفاده جنسی از کودکان در آنها ثبت شده در رده های بالا قرار دارد و اين موضوع به يکی از اصلی ترين بحران های اين کشور تبديل شده است. بنابر تحقيقی که سازمان بهداشت جهانی انجام داده سالانه حدود ۲۰ هزار گزارش سوءاستفاده جنسی به پليس آفريقای جنوبی مخابره می شود که يک پنجم آن مربوط به کودکان زير ۱۸ سال است. اين آمار طی ۱۰ سال گذشته افزايش چشمگيری داشته و البته جدای از اين آمار تعداد بسيار زيادی سوءاستفاده جنسی از کودکان در اين کشور صورت می گيرد که هيچ گزارش و اطلاعاتی از آن به پليس اين کشور ارائه نمی شود.شبکه تلويزيونی BBC اما آمار نگران کننده تری از اين بحران ارائه می دهد؛ سوءاستفاده جنسی از کودکان طی دهه گذشته ۴۰۰ درصد افزايش داشته است. براساس تحقيقی که صورت گرفته دختری که در آفريقای جنوبی به دنيا می آيد بيشتر از آنکه احتمال به مدرسه رفتنش وجود داشته باشد احتمال دارد که مورد سوءاستفاده جنسی قرار گيرد. معمولاً اين کودکان هم از طبقه فقير جامعه هستند.

در سال ۱۹۹۴ سالانه بيش از ۱۸ هزار سوءاستفاده جنسی از کودکان به پليس آفريقای جنوبی گزارش می شد که اين آمار در سال ۲۰۰۵ به ۳۰ هزار مورد افزايش يافته است.
گزارش ديگری هم نشان می دهد که سالانه ۶۰ هزار مورد تجاوز جنسی در اين کشور آفريقايی صورت می گيرد که ۴۰ درصد آن افراد زير ۱۸ سال هستند.
از سوی ديگر دانشگاه آفريقای جنوبی هم اعلام کرده که سالانه يک ميليون زن و کودک در اين کشور مورد تجاوز قرار می گيرند.
*سال گذشته نوزادی نه ماهه مورد تعرض شش مرد قرار گرفت که سن شان بين ۲۴ تا ۶۶ سال بود. مادر اين نوزاد پس از تولدش او را در خيابان رها کرده بود.
*دختر چهار ساله ای پس از آنکه توسط پدرش مورد تعرض قرار گرفت، جان داد.
*نوزادی ۱۴ ماهه پس از آنکه توسط دو عموی خود مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفت، جان داد.
*نوزادی هشت ماهه توسط چهار مرد مورد تعرض قرار گرفت که يکی از آنها بعدها در دادگاه به حبس ابد محکوم شد. اين تنها چهار نمونه از سوءاستفاده های جنسی وحشتناکی است که روزانه نسبت به کودکان آفريقای جنوبی صورت می گيرد.
اين آمار زمانی بيشتر نگران کننده می شود که توجه داشته باشيم ۷۰ درصد بزرگسالان و ۸۰ درصد کودکان مبتلا به ويروس HIV در آفريقای جنوبی زندگی می کنند.يکی از عواملی که باعث افزايش سوءاستفاده جنسی از کودکان در آفريقای جنوبی شده اين ديدگاه است که تجاوز به کودکان باعث جلوگيری از ايدز يا درمان آن خواهد شد.

اين ديدگاه نه تنها در آفريقای جنوبی بلکه در ديگر کشورهای آفريقايی از جمله ليبريا هم وجود دارد. اين کشور هم يکی از بالاترين آمارهای سوءاستفاده جنسی را در ميان کشورهای جهان دارا است. همين چند هفته پيش بود که در ليبريا کشيشی ۶۴ ساله پسری هشت ساله را مورد آزار جنسی قرار داده بود. اين اتفاق رسوايی بزرگی در کليسای اين کشور برپا کرد.
اين پديده تنها شامل کشورهای فقير و آفريقايی نمی شود بلکه در امريکا که ثروتمندترين کشور دنيا است هم آمار نگران کننده ای در اين مورد وجود دارد.
دانشگاه کلرادو چندی پيش آماری از سوءاستفاده جنسی به خصوص در ميان کودکان اين کشور منتشر کرد.

*در هر دو دقيقه يک کودک در امريکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار می گيرد.
*يک زن از هر شش زن امريکايی در کودکی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته است و يک مرد از هر ۳۳ مرد.
*در سال ۲۰۰۵ بيش از ۲۰۰هزار کودک و نوجوان در امريکا مورد آزار جنسی قرار گرفتند که ۴۴ درصد آنها نوجوانان بين سنين ۱۲ تا ۱۸ سال هستند.
*در امريکا تنها ۴۱ درصد موارد سوءاستفاده جنسی از کودکان به پليس گزارش می شود و ۵۹ درصد اين تجاوز به پليس گزارش نمی شود.
*تنها در ايالت کلرادو سالانه بيش از ۵۰ کودک در اثر سوءاستفاده جنسی جان خود را از دست می دهند که ۷۵ درصد آنها را کودکان زير ۴ سال تشکيل می دهند.
*سالانه حدود دو هزار کودک در ايالت کلرادو پس از سوءاستفاده جنسی به بخش مراقبت های ويژه مراکز درمانی منتقل می شوند.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024