جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 31.05.2023, 13:28

جمهوری اسلامی منادی مرگ است!


مهدی نصیری

محسنی اژه‌ای در مورد اعدام معترضان در جنبش مهسا گفته است: “آنها که باید اعدام می شدند، یا اعدام شدند و یا اعدام خواهند شد.”

احیا و زندگی بخشی یکی از مهمترین صفات الهی است. قران زنده کردن مادی یا معنوی یک انسان را به مثابه زنده کردن کل بشریت، و کشتن بی جهت یک انسان را به مثابه کشتن تمام بشریت می داند. (مائده/۳۲)

پیامبر اکرم ص بعد از فتح مکه بنا بر موازین شرعی و عرفی و در میان مطالبه مسلمانان فاتح که از مشرکان زخمها خورده بودند، مجاز به انتقام و قصاص بود اما حتی یک تن را نکشت و اعلام عفو عمومی و روز رحمت کرد. امام علی ع با هیچ دشمن مسلحی آغاز گر جنگ نبود و احدی را به عنوان مخالف سیاسی و عقیدتی خود اعدام و حتی زندانی نکرد. امام حسن ع وقتی دید یارانش مایل به جهاد نیستند و طالب زندگی اند، قدرت را به دشمن کینه توزش معاویه واگذار کرد تا جان کسی بدون رضایت و از سر اکراه ولو در مسیر شهادت در راه حق گرفته نشود. اما جمهوری اسلامی از فردای ۲۲ بهمن ۵۷ نافش را با انتقام بریدند و اعدامهای بدون رعایت ضوابط شرعی و قانونی از پشت بام مدرسه رفاه شروع شد.

در جبهه های جنگ عملیات فریب نسجیده انجام می دادند و هزاران جوان رعنا را به مسلخ و قربانگاه می فرستادند.

در سال ۶۷ یکی از جنایت آمیزترین اقدامات جمهوری اسلامی با اعدام غیر شرعی و غیر قانونی و غیر انسانی سه هزار دختر و پسر جوان به صرف سمپات یگ گروه تروریستی بودن و یا آثار مکتوب آنها را خواندن و یا عقیده ای خاص داشتن، صورت گرفت که این روزها ابعاد ننگین این جنایت با اعترافات رییس وقت زندان اوین به طور گسترده رسانه ای شده است.

نیروهای ولایی آتش به اختیار در وزارت اطلاعات دهه هفتاد دست به کشتار فجیع تعدادی از چهره های فرهنگی و سیاسی منتقد جمهوری اسلامی زدند و نظام در صدد لاپوشانی این جنایت بود که با پی گیری و پایمردی سید محمد خاتمی رییس دولت اصلاحات، موضوع علنی شد و مورد رسیدگی البته ناقص و حمایت آمیز نظام از مسببان و مباشران قرار گرفت.

جمهوری اسلامی در تعداد زیادی از جنبشهای اعتراضی مردم از دهه ۷۰ تاکنون دست به کشتار بسیاری از معترضان غیرمسلح و مسالمت جو زده است و به گفته رییس جمهور اسبق، نهادهای امنیتی اعتراضات مردمی را به خشونت و آشوب می کشند تا برای سرکوب و کشتار بهانه و دستاویز پیدا کنند.
در اعتراضات سالهای ۹۶ و ۹۸ صدها نفر با تیر مستقیم یگانهای ویژه سرکوب به قتل رسیدند.

در شب عملیاتِ انتقامی از نیروهای آمریکایی در عراق به خاطر ترور سردار قاسم سلیمانی که همه کشورهای منطقه آسمان خود را از پرواز هواپیماها پاک کرده بودند، جمهوری اسلامی آسمانش را  به روی پروازها باز نگه می دارد و پدافند هوایی اش، هواپیما را از موشک تشخیص نمی دهد! و با اسقاط یک هواپیمای مسافری، جان دهها انسان و از جمله تعدادی از نخبگان را می گیرد و البته احدی به خاطر این فاجعه هولناک اعدام نمی شود و حتی به انفرادی هم نمی رود!

در جنبش اخیر مهسا نیز صدها نفر کشته و یا کور و دهها هزار بازداشت و زندانی شدند و برخی نیز به چوبه دار آویخته شدند و بر اساس آنچه اخیرا رییس قوه قضاییه با سرافرازی گفته است باز هم افرادی در نوبت اعدام قرار دارند!

البته این کشتارها و اعدامهای سرافرازانه!  برای مردان و زنان و دختران و پسران به تنگ آمده از حکمرانی ناکارآمد، مستبدانه و فقر و فلاکت گستر جمهوری اسلامی است و نه برای مفسدان و چپاولگران و رانت خواران از بیت المال. 

جمهوری اسلامی نه تنها برای مردم خود که برای مردم اوکراینِ تحت تجاوز و اشغال وحشیانه روسیه نیز با ارسال پهپادهای نقطه زن خود منادی و حامل مرگ و ویرانی است و احساس قدرت می کند.

مرگ پراکنی جمهوری اسلامی منحصر به کشتار و اعدام و جان انسانها را گرفتن نیست بلکه با حکمرانی ناکارآمد و متوهمانه و دشمن آفرین خود میلیونها ایرانی را به فقر و فلاکت کشانده است و تورم و گرانی ای بی سابقه را بر مردمی صاحب ثروت و شرافت تحمیل کرده است. پیامبر اکرم ص که به نام او و جانشین عدالت گسترش، جمهوری اسلامی تاسیس شد و اکنون با این کارنامه مرگبار نظام، خود و دینش مظلومانه مورد بدبینی و اتهام و انکار میلیونها ایرانی قرار گرفته، فرموده بود: «فقر مرگ بزرگ است.» و به حاکمان پس از خود هشدار داده بود که مردم را فقیر نکنید که به کفرشان می کشانید.

تحلیل جمهوری اسلامی این است که با اعدام و مرگ به جای گفتگو و مسالمت و اصلاح و تغییر سیاستهایش می تواند بماند. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این تحلیل درست از آب در می آید و یکی از سنتهای قطعی الهی و تاریخی که «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم» نقض می شود و استثناء می خورد؟!

تلگرام نویسنده




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024