يكشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 5 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.06.2021, 9:18

پیشنهاد به اپوزیسون:

بوق اعتراض خواب دیکتاتور را آشفته می‌کند


شهروندی از تهران

مردم ایران در ۲۸ خرداد ماه علیرغم تمام فشارها. تهدیدها و تبلیغات جمهوری اسلامی به بهترین و مدنی‌ترین شکل به نظام جمهوری اسلامی نه گفتند. نه بزرگی که ساختار حاکمیت را سست و آماده از هم پاشیدن کرده است. این انتخابات علاوه بر نشان دادن عدم مشروعیت رژیم، باعث اختلاف و گسست در بالاترین سطوح جمهوری اسلامی شده است. این روزها رژیم هنوز از شوک انتخابات خارج نشده و خود را بازسازی نکرده است.

اکنون در این شرایط استثنایی می‌باید اتحاد مردمی که در تحریم انتخابات نظام تفاهم داشتند به‌درستی در راستای برگزاری اعتراضات و نافرمانی مدنی جهت‌دهی شود. هر روز که از انتخابات می‌گذرد فرصت طلایی است که از دست می‌رود.

یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های نشان دادن اعتراض و مخالفت با نظام جمهوری اسلامی می‌تواند دعوت مردم به حضور در خیابان با وسیله نقیله خود باشد. می‌توان از مردم خواست در ساعاتی خاص با ماشین به خیابان بیایند و بعد از ایجاد ترافیک بوق ممتد اعتراضی بزنند. صدای این نوع اعتراض در پایتخت می‌تواند گسترده‌تر و رساتر باشد آنقدر رسا که صدای اعتراض مردم گوش تمامی نهادهای نظام را کر کند.

با توجه به مشارکت حدود ۲۶ درصدی مردم تهران در انتخابات ریاست جمهوری و عدم شرکت بیش از ۷ میلیون نفر از واجدین شرایط در رای گیری اگر تنها ۱۰ درصد این جمعیت تحریم کننده انتخابات در تهران از این طرح استقبال کنند و به خیابان بیایند هر شب شاهد اعتراضی مدنی و بدون هزینه خواهیم بود که اتفاقا صدای بسیار بلندی هم دارد!!

از طرفی حضور خودرو در خیابان اصولا نمیتواند جرم محسوب شود و جز با حکومت نظامی نمیتوان جلوی حضور مردم با خودرو در خیابان را گرفت و امکان سرکوب نیز بسیار ناچیز است. همچنین شناسایی ماشینهای که بوق اعتراضی میزنند برای نیروهای سرکوبگر بسیار دشوار است و سطح واکنش نیروهای سرکوبگر در مقابل بوق زدن نمیتواند سخت باشد.در نظر داشته باشید نیروهای سرکوبگر ابزار , نیرو , توجیح و حتی آموزش لازم برای برخورد با این نوع اعتراض مدنی را ندارند. لذا این نوع مبارزه مدنی برای معترضین بسیار کم هزینه و از سوی بسیار پر سر و صداست که در شرایط کرونا هم بدون نگرانی از گسترش اپیدمی کرونا قابلیت اجرا دارد.

می‌توان ساعت ۷ شب تا ساعت ۱۰ شب که ممنوعیت رفت و آمد با خودرو اعمال می‌شود را برای آغاز این نوع اعتراض در نظر گرفت. عدد ۷ قابلیت تبدیل شدن به نماد معترضین را دارد، در فارسی می‌توان عدد ۷ را به نماد پیروزی نیز تشبیه کرد. نمادی که با دو انگشت دست نشان داده می‌شود و می‌توان عدد ۷ یا V را از آن استخراج کرد.

معترضین می‌توانند به راحتی عدد ۷ را به عنوان نماد مبارزات و اتحاد و دعوت به حضور در خیابان دیوار نویسی کنند که خود تاثیر بسیار زیادی در گسترش و سازمان دهی اعتراضات خواهد داشت.

اکنون وقت اقدام و سازماندهی و شروع اعتراضات است. فرصت تاریخی به وجود آمده شاید تا سالها قابل تکرار نباشد.



نظر شما درباره این مقاله:









 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024