چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 15 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Mon, 29.04.2024, 9:37

یک روزنامه: عراقی‌ها هم دیگر برای درمان به ایران نمی‌آیند

یک روزنامه اصولگرا حامی دولت در انتقاد از شیوه مدیریت در بخش‌های مختلف از جمله حوزه بهداشت و درمان نوشته است که «خودمان را با آمارهای درمان اتباع افغانستانی گول نزنیم، از گردشگران سلامت اثری نیست و حتی عراقی‌ها هم دیگر برای مداوا به ایران نمی‌آیند.»

روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی در گزارشی نوشته است که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به‌ویژه امارات و عمان طی چند سال اخیر در حال «ربایش توریست‌های سلامت» هستند که می‌توانستند مقصدشان به جای دبی و مسقط، تهران و مشهد و شیراز و... باشد.

بنابر این گزارش شرایط فرهنگی و اجتماعی ایران مانع از سفر «توریست سلامت» به ایران نیست و کیفیت خدمات عامل اصلی است به طوری که «حتی افراد مقید و مذهبی عراقی» هم در حال کج کردن مسیرشان از مشهد و تهران به سمت مسقط هستند.

این روزنامه همچنین از مسئولان وزارت بهداشت انتقاد کرده و نوشته است «اینکه دائما بر جذب توریست سلامت تاکید می‌کنند قابل تامل است.»

فرهیختگان رویکرد مقامات در برخورد با پزشکان را نیز مورد انتقاد قرار داده و نوشته است که یکی از استانداران در واکنش به گلایه‌های پزشکان گفته است که «هرکس این شرایط را قبول ندارد بگوید بلیط هواپیمایش را هم می‌گیرم برود.»

بنابر اعلام این روزنامه «کج‌سلیقگی‌های مسئولان و رسانه‌ها» در قبال کادر درمان و پزشکان و پرستاران «شاید یکی از دلایلی باشد که توریسم سلامت را تحدید و تهدید می‌کند» و طی چند سال گذشته پرستاران نیز در کنار پزشکان به صدرنشین‌های خروج از کشور تبدیل شده‌اند.

این گزارش در حالی است که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهمن ماه سال گذشته مدعی شده بود که در یک سال یک میلیون و ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت به ایران سفر کردند و یک میلیارد دلار ارزآوری داشته‌اند.

بهرام عین‌اللهی مدعی شده بود که گردشگران سلامت از ۶۰ کشور برای درمان به ایران می‌آیند و ۲۰ درصد از گردشگران ایران جز بیماران بین‌المللی هستند.

براساس این گزارش یکی از انتقاداتی که به دولت‌های مخالف در سیستم جمهوری اسلامی وارد می‌شود، آمار سازی و بازی با اعداد است که این اتفاق در تمامی حوزه‌ها از انتخابات گرفته تا شاخص‌های اقتصادی مشاهده می‌شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024