سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 7 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 26.04.2024, 11:19

«۵۶ درصد» از برق مصرفیِ آلمان از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شد

گزارش تازه دو مرکز آلمانی نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از برق مصرفیِ این کشور در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ از انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شده است.

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات انرژی خورشیدی و هیدروژن بادن-وورتِمبرگ و انجمن صنایع انرژی و آب آلمان که روز جمعه هفتم اردیبهشت منتشر شد، نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر این کشور در فاصله ماه‌های ژانویه تا مارس، در مجموع ۷۵.۹ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کردند.

این رقم حدود ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، توربین‌های بادی در خشکی به تنهایی بیش از یک چهارم تقاضای برق در آلمان را تامین کرده‌اند و ۳۹.۴ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کردند.

در ادامه این گزارش آمده است: ۵.۳ میلیارد کیلووات ساعت برق نیز با استفاده از نیروی آبی تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

در مجموع نیروگاه‌های آبی آلمان حدود چهار درصد از مصرف ناخالص برق این کشور را تامین کرده‌اند.

کرستین آندره، رئیس هیئت اجرایی انجمن صنایع انرژی و آب آلمان، می‌گوید: «افزایش پیاپی سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف برق نشان می‌دهد که ما در مسیر درستی قرار داریم».

او افزود: «این موضوع در حال حاضر در تولید برق عملی شده است. با این حال، واضح است که برای دستیابی به اهداف اقلیمی باید بهتر پیش برویم».

در دی‌ماه سال گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۳ میلادی، جهان موفق شده نسبت به یک سال پیش، ۵۰ درصد به ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر خود اضافه کند.

رادیو فردا



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024