دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Monday 20 May 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Fri, 23.06.2023, 18:53

نامه سرگشاده به شهردار فرایبورگ، شهر شریک فرهنگی اصفهان

نامه سرگشاده فوروم ایرانیان دموکرات /آلمان به شهردار فرایبورگ در بریسگاو – شهر شریک فرهنگی اصفهان در ایران

حضور محترم جناب آقای مارتین هورن شهردار شهر فرایبورگ،

مطمئناً شما مطلع هستید که چهار هفته پیش سه جوان ایرانی پس از گذراندن دوران محکومیت خود در شهر شریک ایرانی شما اصفهان اعدام شدند. این یک شکست بزرگ برای حمایت از حقوق بشر است و به این لحاظ این سوال مطرح می شود که جامعه جهانی در این زمینه چه می‌کند؟ هر گونه اعدامی باید به شدت محکوم شود!

در حال حاضر یک خواننده جوان رپ به نام توماج صالحی نیز در زندان اصفهان به سر می برد و با مجازات اعدام روبروست. چشم ها، دست ها و پاهای او در حین بازداشت در نتیجه شکنجه‌های ظالمانه اثبات شده به شدت آسیب دیدند.

تا کی قصد دارید برای شراکت با این شهر، رژیم حاکم را تحمل کنید؟

رهبری اصفهان، با همکاری شهردار اصفهان علی قاسم‌زاده، با تمام توان علیه ایرانیان شجاعی که برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر در کشور مبارزه می‌کنند، حرکت می‌کند. مرتضی براتی موسوم به «قاضی انقلاب» در تعقیب این افراد شهرت خاصی دارد. او از طریق دستگاه قضاییه خود در دستگیری‌های خودسرانه، شکنجه و اعدام نقش به سزایی بازی می‌کند.

جناب آقای هورن،
در حال حاضر یک “جلسه دادگاه” پشت درهای بسته علیه توماج صالحی در حال برگزاری است. آیا این کار درست است؟

به همین دلیل از خود می‌پرسیم که این مشارکت چه چیزی را برای شما به ارمغان می‌آورد؟ آنهم زمانی که مسئولین شهر اصفهان آشکارا در مرگ جوانان نقش دارند، چگونه می‌توان تبادل فرهنگی انجام داد؟

خیابان‌ها مملو از جوانان آزادی‌خواه ایرانی است. حمایت شما از این افراد کجاست؟ ما از هیچ خواسته‌ای مشخص و  یا موضع خاصی از سوی شما  در این رابطه مطلع نیستیم. بنابراین ما از شما می‌خواهیم که آنها را به صورت علنی افشا کنید و به مردم اطلاع دهید که چه روابطی با این شهر شریک فرهنگی دارید.

رد دعوت علی قاسم‌زاده حداقل اولین قدم کوچکی در مسیر درست می‌بود. با این حال، شما استدلال می‌کنید که مشارکت صرفاً در مورد مبادله فرهنگی است و قرار نیست تحت فشار روابط موجود قرار گیرد. به نظر ما این رویکرد اشتباه است، زیرا چنین سیری قبلاً در موارد دیگر اثرات منفی داشته است. رژیم ایران از هر نوع اقدام سیاست خارجی برای تبلیغات خود و تأثیرگذاری بر مردم استفاده می‌کند.

اصفهان یکی از شهرهایی است که رهبری آن تصمیم دارد در بین مردم ایجاد رعب و وحشت کند. و برای این منظور از طریق دستگیری های خودسرانه، خشونت بی رحمانه و مرگ حرکت می کند. هدف از چنین سیاستی خفه کردن هرگونه فریاد آزادی و دموکراسی خواهی در گلوهاست . تنها کافی است که به یاد زنان جوانی باشید که به دلیل رعایت نکردن حجاب کشته و یا به شدت زخمی شدند و با اسید پاشی صورتشان مجروح شد. بسیاری از جوانان که در جریان تظاهرات به طور عمدی توسط گلوله های تفنگ ساچمه ای از ناحیه صورت مجروح شدند، شاهدی بر این سیاست ظالمانه میباشند.

آیا این جنایت‌ها با درک شما از دموکراسی سازگار است؟ شهر زیبای شما، فرایبورگ در بریسگائو، بارها و بارها به صورت علنی برای چنین مسائلی مبارزه کرده است. لذا اگر در این مورد و این موضوع  هم نظر ندهید، برای ما قابل درک نیستید.

لطفا اعتبار سیاسی خود را به ما نشان دهید و از مواضع مردم پشتیبانی کنید. ما می‌خواهیم از شما بشنویم که تا چه مدت دیگر قصد دارید این مشارکت را حفظ کنید. ما امیدواریم که شما به ما پاسخ مثبت بدهید و انتظار داریم تا زمانی که رژیم جمهوری اسلامی در ایران حکومت می‌کند، روابط فی‌مابین را با شهر اصفهان متوقف کنید.

همچنین انتظار داریم که بیانیه ای صریح علیه شکنجه و اعدام و برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی در ایران به ویژه توماج صالحی، صادر نمائید.

لطفا مطالبات ما را جدی بگیرید و از ما و مبارزه ما برای آزادی با شعار زن زندگی آزادی حمایت کنید:

زن - زندگی - آزادی
ما مشتاقانه منتظر پاسخ سریع و همبستگی شما هستیم.

با احترام فراوان
از سوی فوروم ایرانیان دموکرات ماینز/آلمان
بهروز اسدی

 
* کپی: مطبوعات، احزاب، سازمان های حقوق بشر


برگردان از آلمانی به فارسی ناهید جعفرپور



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024