جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 26 April 2024
ايران امروز

iran-emrooz.net | Sat, 17.09.2022, 12:23

بیانیه کاک حسن امینی درباره قتل مهسا امینی

کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کوردستان
دخترم! ژینای عزیز! تو تنها جوانِ کورد و اهل سنّتی نیستی که اینچنین مظلومانه جانباخته‌ای

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر دردآور و جانسوزِ مرگِ در غربتِ جوان ناکامِ کورد و اهل سنّت، خانم ژینا(مهسا) امینی، قلوب همه‌ی انسانهای آزاده و دلسوز را به درد آورد.

قطعاً همه‌ی آنانی که قدرت واکنش دارند متناسب با ظرفیت و توان خود عکس‌العمل  نشان داده و خواهند داد. مردم با گفتار و نوشتار و اعتراض و مطالبه‌ی مجازات عاملان این فاجعه‌ی هولناک، و خشکانیدن ریشه‌ی این گونه جنایتهای تکراری! در کشور را به یک مطالبه‌ی عمومی و دائمی تبدیل کرده تا مسئولین هم با اقدام عملی و مجازاتِ درخور و بازدارنده، برای همیشه به این اقدامات ظالمانه پایان دهند.
 
کسانی که قدرت جلوگیری از تجاوز و جنایت دیگران را داشته باشند، یا بعد از وقوع هر جنایتی، بتوانند جنایتکاران را مجازات کنند، با این وجود ساکت بنشینند و اقدام نکنند، در آن ستم‌ها و جنایت‌ها سهیم می‌باشند.
با توجە بە این، مردم با قاطعیت تمام، از همه‌ی مسئولینِ کشور انتظار دارند هر چه زودتر عامل یا عاملان این جنایت را در ملأعام به سزای عمل ننگین خود رسانیده، و با الغای گشت ارشاد و نهادهای سرکوبگر مشابه، مردم و بخصوص جوانان را از اذیت و آزار آنان نجات داده و دین پاک اسلام را از بدنامی بیشتر برهانند.

در پایان ضمن درخواست آمرزش برای آن سفر کرده‌ی مظلوم و اعلام تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌ی داغدیدە او، و درخواست صبر و اجر از خداوند مهربان برایشان، روح آرمیده‌ی ژینا را مخاطب قرار داده و می‌گویم: دخترم! ژینای عزیز! تو تنها جوانِ کورد و اهل سنّتی نیستی که اینچنین مظلومانه جانباخته‌ای.

خودت خبر داشتی که بی‌شمار از برادران و حتی خواهرانِ غالباً جوانِ  کوردِ شما، برای بە دست آوردن حقوق و مایحتاج اولیه‌ی طبیعی و انسانی خود، از راه کولبری و غیره، آماج گلوله کوردلان  قرارگرفته یا در میانه‌ی برف و کولاک و سرمای شدید، پیش از تو، و همچون تو، مظلومانه حیات را بدرود گفتند و این وطن محنت‌کده  را ترک نمودند.

از الله متعال مجازات ستمگران را درخواست نموده، و برای همە ی شما غفران و آرمیدن در جنان را  آرزومندم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024