سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 08.05.2021, 15:35

نماینده مجلس: ما به ظریف و عراقچی اصلاً اعتماد نداریم

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس: به ظریف و عراقچی اصلاً اعتماد نداریم. اینها با یک گریه وندی شرمن کل ایران را به آمریکا می‌بخشند. مردم هم به اینها اعتماد نکنند. به عراقچی و آمریکا می‌گوئیم زیر بار شما نمی‌رویم.

محمود نبویان: «آقای ظریف و آقای عراقچی ضعف عمده‌ای که در مذاکرات دارند و آدم‌هایی هستند که با یک گریه [وندی] شرمن دست از دفاع منافع ملت ایران برمی‌دارند و فرش به طرف غربی هدیه می‌دهند و کارت پستال می‌دهند و در وسط مذاکرات عکس نوه‌هایشان را بهم نشان می‌دهند و مذاکرات جدی‌ای که آقایان ظریف و عراقچی بخواهند در آن از منافع ملت ایران دفاع کنند، انجام نمی‌شود.

صراحتا می‌گویم؛ ما به آقای ظریف و آقای عراقچی در بحث مذاکرات اعتماد نداریم. آنها در ماجرای برجام گل و بلبل نشان می‌دادند اما وقتی به محتوای برجام مراجعه می‌کردیم می‌دیدیم که اصلاً این طور نیست و ما الان به حرف‌هایی که آقای عراقچی می‌زند اعتمادی نداریم. آقای عراقچی! اول متن توافق را بیاورید و تحویل بدهید. متن را تحویل بدهید ببینیم چه نوشته‌اید. نیازی نیست حرف بزنید. مردم ایران گزارش‌های آقای عراقچی از مذاکرات را باور نکنند و به آن اعتماد نداشته باشند؛ چراکه آقای عراقچی در موارد گوناگونی برخلاف آنچه که در متن آمده مطالبی را مطرح کرده است.

مجلس شورای اسلامی در دفاع از منافع ملت ایران به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید. ما هم به آقای عراقچی و هم به آمریکا و غرب می‌گوییم؛ توافقی که منافع ملت ایران را تأمین نکند، مطلقا مورد پذیرش ملت ایران نیست و باید متن توافقات به مجلس بیاید و طبق اصل ۷۷ قانون اساسی به تصویب مجلس برسد و آقایان باید بدانند که امروز دیگر زمان ریاست آقای لاریجانی نیست که بگوید لازم نیست توافق در مجلس تصویب شود. آقای عراقچی بداند هیچ توافقی تا مجلس متن آن را بررسی نکند و متن آن در راستای دفاع از منافع ملت ایران نباشد، به هیچ وجه مجلس از دفاع از منافع ملت ایران کوتاه نخواهد آمد و چنین توافقی را قبول نخواهد کرد.»




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024