جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 08.01.2023, 13:29

محسن جعفری راد، منتقد سینما و فیلمساز، پس از آزادی از بازداشت «خودش را کشت»

رادیو فردا: در پی اعلام خبر درگذشت محسن جعفری راد، منتقد سینما و کارگردان، هوشنگ گلمکانی، مدیر مجله «فیلم امروز»، از بازداشت آقای جعفری راد چند هفته پیش در اعتراضات کرج خبر داد و دلیل فوت او را «خودکشی» اعلام کرد.

آقای گلمکانی روز یکشنبه ۱۸ دی در اینستاگرامش نوشت: «او چند هفته پیش در جریان ناآرامی‌های کرج، هنگام رفتن به خانه‌اش دستگیر شد و وقتی که توانست پس از حدود دو هفته سرانجام هویت و حرفه‌اش را توضیح دهد و معلوم شد در تظاهرات حضور نداشته، آزاد شد، اما...»

مدیر مجله فیلم توضیح بیشتری در این باره نداده است و خبرگزاری‌های رسمی مثل ایسنا هم صرفاً از درگذشت او در صبح روز یکشنبه خبر داده‌اند.

جعفری راد متولد سال ۱۳۶۵ و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد سینما بود که سال‌ها در نشریات و مجلات سینمایی، به‌خصوص مجله «فیلم امروز» می‌نوشت.

او هم‌زمان به‌عنوان روزنامه‌نگار و منتقد با بیش از بیست نشریه عمومی و تخصصی دیگر نیز همگاری داشت و از سال ۱۳۸۷ ساخت فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را هم آغاز کرده بود.

در جریان سرکوب اعتراضات «زن زندگی آزادی»، که از ۲۶ شهریور آغاز شده و همچنان ادامه دارد، علاوه بر کشته‌شدن حدود پانصد معترض، هزاران شهروند نیز بازداشت شده‌اند که هیچ آمار و اطلاعات دقیقی از آنان منتشر نشده است.




 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024