چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 13.10.2021, 18:27

ترکیه عملیات آدم‌ربایی جمهوری اسلامی را ناکام گذاشت


آناتولی، خبرگراری رسمی ترکیه شامگاه چهارشنبه ۱۳ اکتبر / ۲۱ مهر در خبری نوشت: سازمان اطلاعات و پلیس ترکیه در عملیات مشترک در استان وان، ۸ نفر از جمله ۲ مامور ایرانی که قصد ربودن و بازگرداندن اجباری یک مقام پیشین نظامی ایران را داشتند، دستگیر کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، این حادثه  ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ اتفاق افتاده اما خبر آن امروز رسانه‌ای شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: بنا به اعلام سازمان اطلاعات ترکیه (میت)، افسران اطلاعاتی ایران سعی در راه‌اندازی شبکه‌ای در وان با بودجه ۳۰ هزار دلار برای بازگرداندن «م.ا» به ایران داشتند.

اعضای این شبکه به دستور افسران اطلاعاتی ایران به «م.ی» همسر «م.ا» پیشنهاد داده بودند به ازای دریافت ۱۰ هزار دلار به ربودن «م.ا» کمک کند و او را تهدید کرده بودند که در صورت رد این پیشنهاد اعضای خانواده‌اش در ایران آسیب خواهند دید.

ماموران میت و پلیس استان وان ۲۴ سپتامبر در پی شناسایی خودروی ۲ نفری که درصدد ربودن «م.ا» بودند، وارد عمل شده و آنها را دستگیر کردند.

«س.س» شهروند ایرانی و «م.ای.ا» شهروند ترک حوالی ساعت ۲۱:۰۰ در حالیکه قصد ورود به محل اقامت «م.ا» را داشتند، دستگیر شدند.

در چارچوب این عملیات ۶ نفر دیگر از افراد مرتبط با این شبکه نیز شناسایی و بازداشت شدند.

ظاهرا میت ترکیه از عملیات ماموران ایرانی برای ربئدن از پیش آگاه بوده و در آخرین لحظات آنها را بازداشت کرده است.

رسانه‌های ترکیه نامی از «مقام پیشین نظامی ایران» نبرده‌اند تنها گفته شده که در وان زندگی می‌کرد.

نهادهای امنیتی ترکیه در بهمن‌ماه سال گذشته نیز یک مامور ایران که گفته می‌شد کارمند کنسولگری جمهوری اسلامی در استانبول بوده در ارتباط با پرونده قتل مسعود مولوی در استانبول بازداشت کردند.

مسعود مولوی دو سال پیش - آبان ۱۳۹۸ - در استانبول ترور شد. گفته می‌شد که او سابقه کار برای نهادهای اطلاعاتی ایران را داشته و سپس در شبکه‌های اجتماعی با عنوان “جعبه سیاه” مطالبی را با ادعای افشاگری اسناد علیه حکومت منتشر ‌کرده بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024