جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 17.08.2021, 9:23

عفو عمومی طالبان برای کارکنان و مقامات دولتی افغانستان


رادیو فردا: گروه طالبان روز سه‌شنبه اعلام کرد همه کارکنان و مقامات دولتی در افغانستان را شامل «عفو عمومی» قرار داده است.

در بیانیه‌ای که این گروه روز سه‌شنبه، ۲۶ مرداد، منتشر کرد آمده است: «برای همه کارکنان دولت عفو عمومی اعلام می‌شود و شما با اطمینان کامل باید زندگی معمول روزانه خود را از سر بگیرید.»

پیش از این نیز طالبان گفته بود که امنیت دیپلمات‌ها و کارمندان خارجی را تامین خواهد کرد و این افراد می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

طالبان که مدت‌ها بود بخش‌های زیادی از افغانستان را در کنترل داشت، در ظرف کمتر از یک هفته موفق شد کل این کشور را تصرف کند.

پیش از این ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان از مقام‌های دولت خواسته بود کشور را ترک نکنند و افزوده بود که این گروه قصد «انتقام» ندارد.

در مقابل تصاویر و ویدئوهای حیرت‌آوری از تلاش شماری از افغانستانی‌هایی منتشر شده است که به نوعی با نیروهای آمریکایی حاضر در افغانستان در ارتباط بوده و با آنها همکاری می‌کردند.

تصاویر تائیدنشده‌ای نیز در شبکه‌های اجتماعی همرسان می‌شود که نشان می‌دهد اعضای طالبان، افرادی را که با سفارت‌های خارجی و به ویژه نیروهای آمریکایی کار می‌کردند، پس از شناسایی مجازات می‌کنند.

در حال حاضر بیشتر سفارتخانه‌های خارجی در افغانستان، فعالیت خود را متوقف کرده و در حال خروج نیروهای خود از این کشور هستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024