پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 9 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 16.01.2023, 14:09

تجمع بزرگ ایرانیان در برابر پارلمان اروپا در استراسبورگ


گروه‌های متعدد ایرانیان که از کشورها و شهرهای مختلف اروپا از دیروز راهی شهر استراسبورگ فرانسه شده بودند از ظهر روز دوشنبه ۱۶ ژانویه در مقابل پارلمان اروپا در این شهر تجمع کردند.

تجمع بزرگ ایرانیان در مقابل ساختمان پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه، با هدف ترغیب نمایندگان پارلمان به قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا برگزار شده است.

همزمان با این تجمع شاهدان عینی از ترافیک شدید در شهر  استراسبورگ خبر دادند.

مهدی کیان‌پور،‌ کاربر توییتر که برای شرکت در این تجمع به شهر استراسبورگ رفته در توییتی نوشت: «استراسبورگ قفل شده از جمعیت، پلیس پیش‌بینی نکرده بود. الان نیم ساعته نمیتونیم تکون بخوریم به سمت پارلمان»

سیامک آقابابایی، معاون اول شهردار استراسبورگ در این تجمع گفت: «شهر استراسبورگ و همه اعضای شورای شهر استراسبورگ پایبند نبرد برای آزادی مردم ایران هستند.».

رئیس پارلمان اروپا: ما در کنار مردم ایران خواهیم بود

روبرتا متسولا،‌ رئیس پارلمان اروپا در سخنانی از خواست تجمع‌کنندگان حمایت کرد. او گفت که «کسانی که در ایران مسئول سرکوب و اعدام» هستند باید «پاسخگوی» اعمالشان باشند.

آقای متسولا خطاب به جمعیت انبوهی که در مقابل پارلمان اروپا جمع شده بودند گفت: «شما سمت درست تاریخ ایستادید و تاریخ را خواهید ساخت. ما در کنار شما خواهیم بود و شما را تنها نمی‌گذاریم.»

دریا صفایی،‌ نماینده پارلمان بلژیک هم گفت که به‌عنوان نماینده پارلمان بلژیک همه تلاشش را می‌کند تا به کشورهای اروپایی بگوید که امروز روز سرنوشت‌سازی نه فقط برای ایران بلکه برای جهان امن‌تر خواهد بود.

او تاکید کرد: «ما باید سپاه پاسداران انقلاب ایلامی را در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار دهیم.»

خانم صفایی گفت که باید کاری کنند تا «سپاه پاسداران به عنوان مادر تروریسم جهانی» شناخته شود و افزود که تمام گروه‌های تروریستی در منطقه از جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران تغذیه می‌شوند و پول می‌گیرند.

یکی دیگر از سخنرانای عبیر السهلانی،‌ نماینده سوئد در پارلمان اروپا بود که در ابتداء درباره شعار «زن، زندگی، آزادی» گفت این سه کلمه جها را تکان داد.

او افزود: «ما برای همبستگی با همه مردم ایران اینجا ایستاده‌ایم.»

نماینده سوئد در پارلمان اروپا در جمع ایرانیان: تروریستی خواندن سپاه پاسداران گام اول ماست

عبیر السهلانی،‌ نماینده سوئد در پارلمان اروپا از جمله سخنرانان تجمع امروز مقابل ساختمان پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه بود.

به گزارش بی‌بی‌سی، خانم السهلانی در سخنان پرشوری شعار زن،‌ زندگی و آزادی را به زبان آورد و گفت که این سه کلمه جهان را تکان داده است.

او در میان جمع انبوه ایرانیان حاضر در مقابل پارلمان اروپا گفت: «ما برای همبستگی با همه مردم ایران اینجا ایستاده ایم.»

خانم السهلانی همچنین به همه مادر و پدرهایی که «در این نبرد برای آزادی بچه هایشان را به خاک میسپارند» ادای احترام کرد.

او این مساله را که در تجمع امروز به زبان‌های مختلف شعار داده شد ستود و افزود: «این دلیلی است که صدای شما برای پارلمان اروپا مهم است.

خانم السهلانی تروریستی خواندن سپاه پاسداران در پارلمان اروپا و تایید آن در اتحادیه اروپا را گام اول توصیف کرد.

او گفت که مردم ایران شایسته حقوق بنیادی بشر،‌ آزادی و دموکراسی هستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024