پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 25.12.2022, 20:41

نامه محتشمی‌پور به اژه‌ای درباره افشاگری نرگس محمدی


نامه فخرالسادات محتشمی پور خطاب به ریاست قوه قضائیه و درخواست تشکیل کمیته حقیقت‌یاب

به نام خدا
والمومنون والمومنات بعضهم اولیاء بعض یأمرون بالمعروف و ینهون عن المنکر

ریاست محترم قوه قضائیه
جناب آقای اژه‌ای

مستحضرید؛ اینجانب فخرالسادات محتشمی پور همسر آزاده دربند سید مصطفی تاج‌زاده  در اعتراض به هجوم نیروهای امنیتی و بازداشت خلاف قانون و‌ اقدامات غیرقانونی و اعمال شرایط ظالمانه در مورد همسر آزاده‌ام، مکاتبات متعددی خطاب به شما داشته‌ام که پاسخ درخوری نیافتم.

و البته همچنان نسبت به استمرار بازداشت عجیب و صدور حکم سراپا تقصیر علیه ایشان معترضم اما متأسفانه طی ماه‌های اخیر مردم مظلوم و معترض ایران عزیزمان بویژه جوانان چنان در معرض زشتی‌ها و درشتی‌های آشکار و پنهان و آسیب‌های پیاپی قرار گرفتند که ضرورت نهی از «منکری بزرگ» بر یکایک شهروندان از جمله حقیر حاصل گردید.

اما آنچه اینجانب و سایر آحاد جامعه را سخت برآشفته و مرا به نگارش نامه‌ای دیگر خطاب به شما واداشت، ادعاها و‌ هشدارهای بانوی آزاده و ‌عدالت‌خواه، نرگس محمدی فعال حقوق بشری است که خود سالها رنج زندان کشیده و هنوز دور از خانواده روز و شب را در حبس می‌گذراند. آنچه او مستقیما از شنیده‌هایش گفته بویژه مواردی که در نامه اخیرش روایت کرده به غایت وقاحت‌آمیز و شرم‌آور و قابل بررسی و رسیدگی جدی  است.

جناب آقای اژه‌ای
برای ما فرزندان انقلاب هرگز مقابله با شهروندان صرفا به دلیل بلند شدن فریاد اعتراضشان نسبت به کژی‌ها و‌ ناراستی‌های عملکرد حاکمان قابل تصور نبوده چه رسد به شلیک مستقیم گلوله و بازداشت و فاجعه‌بارتر از آن تعرض به زنان مسلمان بازداشت شده توسط افرادی که معلوم نیست برای دفاع از کدامین ارزش و آرمان مأموریت یافته‌اند که هدفشان هر وسیله‌ای و هر اقدام سخیفی را توجیه می‌کند.
ریاست محترم قوه قضائیه
نامه مشارالیها حاوی روایت‌های تکان دهنده‌ای است که مو برتن صاحبان غیرت و اخلاق و هر کس که بویی از انسانیت برده راست می‌کند. می‌توان آن را خواند و نادیده و ناشنیده گرفت یا حتی انکار کرد همانطور که پیش از این هشدارهای مشابه نادیده انگاشته شده و یا در مواردی انکار شده‌اند. اما آن که مورد تعرض قرار گرفته و آسیب روحی و جسمی دیده در تمام عمر نه فراموش می‌کند و‌ نه می‌بخشد ولی از سوی دیگر مرتکبین این گونه اقدامات غیرانسانی در صورت عدم رسیدگی، بر چنین منکری حریص‌تر و جری‌تر و‌ وقیح‌تر می شوند.

اما تکلیف مسئولین که وظیفه رعایت حقوق شهروندان و حفظ کرامت انسانی را دارند، چه می شود که ناگفته پیداست با این گزارش ها حجت برآنان تمام است؟!

آقای اژه‌ای
آیا بواقع امنیت و آرامش و احترام فقط شایسته زنان و مادران و دختران مسئولین و حکومت‌گران و اقلیت مدافع و هوادار آنان است و حقوق اکثریت باید نادیده انگاشته شود و منتهای  خشونت و‌ قساوت در حقشان اعمال شود تا به‌زعم برخی از مدرسین حوزه علمیه قم شعار النصر بالرعب محقق شود؟

شایسته است برای حفظ وجهه مسلمانی حکومت هم که شده دستور تسریع در بررسی موارد فوق و انتشار گزارش جهت تنویر افکار عمومی داده شود تا با ممانعت از افسارگسیختگی های عناصر آتش به اختیار و‌بی صلاحیت، مسببان  به خود اجازه هرگونه عمل شنیع و زشت و‌غیراخلاقی را به بهانه حفظ مصالح نظام ندهند.

لذا تقاضا دارم پیشنهاد همسر عزیزم سید مصطفی تاج‌زاده مبنی بر تشکیل کمیته‌ای برای تحقیق و بررسی ادعاهای خانم نرگس محمدی در مورد تعرض به زنان بازداشت شده و گزارش نتیجه آن به ملت، مورد توجه قرار گیرد.

باتشکر
فخرالسادات محتشمی پور
۴ دیماه۱۴۰۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024