پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 28.11.2022, 18:27

افشای فایل صوتی سخنان جانشین فرمانده بسیج

نیروهای سرکوب خسته‌اند و اعتراضات ادامه دارد


ایران‌اینترنشال: بر اساس فایل صوتی به دست آمده از هک خبرگزاری فارس، گروهی از مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت در نشستی با قاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج، از خسته شدن نیروهای سرکوبگر، اعتصاب بازاریان در ۲۲ استان و شکست جمهوری اسلامی در«جنگ رسانه‌ای» ابراز نگرانی می‌کنند.

قریشی در این جلسه همچنین علیه مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان سخن می‌گوید و پیشنهادهایی نیز برای تخریب او مطرح می‌شود.

بر اساس فایل صوتی که از سوی گروه هکری بلک‌ریوارد در اختیار ایران اینترنشنال قرار گرفته، مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت می‌گویند که ۲۲ استان در روز ۲۴ آبان درگیر اعتصابات بازار شدند و میانگین تعطیلی بازار در این روز حدود ۷۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، بیشترین حجم تعطیلی بازار در تهران بوده و برخی از صنف‌ها در شهرهای دیگر نیز ۱۰۰ درصد تعطیل بوده‌اند.

در این جلسه همچنین گفته می‌شود که دانشجویان در ۶۲ دانشگاه و دانشکده در ایران تجمع کرده و در ۱۱ دانشگاه نیز تحصن کرده‌اند.

یکی از مدیران رسانه‌ها نیز می‌گوید که ۱۲ مورد حمله به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و همچنین دفاتر امامان جمعه در بیرجند، کنگان و یاسوکند،علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار و نماینده سابق شهرستان گنبد حمله شده است.

در این جلسه یکی از فرماندهان بسیج می‌گوید که باید پایان اعتراضات اعلام شود اما فرد دیگری با خنده می‌گوید که اعتراضات همچنان ادامه دارد.

جلسات اصلاح طلبان با رئیسی، اژه‌ای و شمخانی

در این جلسه به نشست علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، با مدیران رسانه‌ها اشاره می‌شود. بر اساس این گزارش، غلامحسین کرباسچی، الیاس حضرتی و مصطفی کواکبیان در این جلسه گفته‌اند که وزارت اطلاعات در برخورد با خبرنگاران «حرفه‌ای‌تر» از قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران عمل می‌کند. قریشی در واکنش به این سخنان می‌گوید که حمله به دانشگاه شریف در شامگاه ۱۰ مهر توسط ماموران وزارت اطلاعات انجام شده است.

قریشی در پاسخ به این سخنان که حضور نمایندگان رسانه‌های اصلاح‌طلب در جلسات شورای عالی امنیت ملی پررنگ‌تر است، می‌گوید که در نماز جماعت خامنه‌ای در ظهرها، نیز بیشترین حاضران اصلاح‌طلب هستند.

در این جلسه همچنین گفته می شود که اصلاح‌طلبان دیدارهای جداگانه‌ای با رئیسی، اژه‌ای و شمخانی داشته‌اند.

به گفته این مدیران رسانه‌ها، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، پیش‌بینی کرده که تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی افزایش خواهد یافت و روی عملیات رسانه‌ای سرمایه‌گذاری ویژه‌تری خواهد شد.

بر اساس این گزارش، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، در جلسه با مدیران رسانه‌ها اعلام کرده که «ما در جنگ شناختی، ادراکی و رسانه‌ای شکست کامل خوردیم.»

در قسمت دیگری از این فایل با نقل قول از علی شمخانی گفته می‌شود که ۷۰ درصد مردم ایران اعتقاد دارند، وضعیت معیشتی رو به افول است.

خسته شدن نیروهای سرکوب‌گر

در این جلسه گفته می‌شود که خامنه‌ای در دیدار غلامعلی حداد عادل با او از سکوت اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخن نگفتن آنان علیه مردم معترض گلایه کرده است.

به گفته یکی از حاضران، خامنه‌ای در دیدار با حسین اشتری، فرمانده انتظامی کشور، نیز گفته که به نیروهای خود اعلام کنید: «یک وقت خود را نبازید.»

در این جلسه مدیران رسانه‌های وابسته به حکومت خواستار افزایش حقوق نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی شده و می‌گویند: «اخبار خوبی درباره وضعیت نیروهای ناجا نداریم. خسته شدند و خیلی ناراضی‌اند. به ویژه با این وضعیتی که سیستان پیش آمد.»

حاضران در این جلسه از برکناری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان انتقاد می‌کنند.

تخریب مولوی عبدالحمید

در این جلسه همچنین قریشی می‌گوید که مصطفی محامی، نماینده خامنه‌ای در سیستان و بلوچستان و ستاد کل نیروهای مسلح گزارشی را درباره کشتار زاهدان به دفتر خامنه‌ای داده و او نیز دستوراتی در پاسخ به این گزارش‌ها داده است.

به گفته قریشی، خامنه‌ای در پاسخ به این گزارش خواستار آن شده که به مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت اهل زاهدان، «تذکر» داده شود.

او می گوید که محمدجواد حاج علی اکبری که به عنوان نماینده خامنه‌ای به زاهدان سفر کرده بود، به مولوی عبدالحمید «تذکر» داده است.

به گفته قریشی، خامنه‌ای همچنین دستور داده که از خانواده کشته شدگان «دل‌جویی» شود.

جانشین سازمان بسیج می‌گوید که درباره معرفی کشته‌شدگان به عنوان «شهید» اختلاف نظر وجود داشت و خود او معتقد بوده که باید آنها را «شهید» اعلام نکرد، بلکه باید خانواده‌ها را «مستمری بگیر(تحت نظر بهزیستی یا کمیته امداد) و بدهکار نظام کنیم.»

قریشی همچنین می‌گوید: «در مورد مولوی عبدالحمید ما اشتباه کردیم، ما اول انقلاب خان‌های آن منطقه رو از بین بردیم و به عبدالحمید بال و پر دادیم، کسی اینها را آدم حساب نمی‌کرد.»

او همچنین می‌گوید که پس از دوم خرداد ۷۶ نیز مقام‌های دولت خاتمی به مولوی عبدالحمید بهای زیادی دادند و او را تقویت کردند.

در این جلسه مدیران رسانه‌ها پیشنهاد می‌کنند که بر روی سخنان مولوی عبدالحمید علیه حقوق زنان تبلیغ و گفته شود که بیشترین تبعیض علیه زنان توسط اهل سنت در سیستان و بلوچستان اعمال می‌شود.

پیشنهاد شکایت از بازیگران

شرکت‌کنندگان در این جلسه خواستار توقیف فیلم‌هایی می‌شوند که بازیگران آن تصاویر یا ویدیوهایی از خود در همراهی با خیزش انقلابی مردم ایران منتشر کرده‌اند.

در این جلسه پیشنهاد می‌شود که کارگردانان و تهیه کنندگان از بازیگران «کشف حجاب کرده» که در حال همکاری با فیلم‌ها هستند شکایت کنند.

نگرانی از وضعیت حسین رونقی

در این نشست گفته می‌شود که علی دایی نیز پس از خبر بستری شدن حسین رونقی به بیمارستان دی مراجعه کرده بود اما «نیروهای خودی به پایین منتقلش کرده بودند» و مانع حضور او در جمع مردم شده بودند.

مدیران رسانه‌ها در این نشست درباره احتمال رخ دادن اتفاقی برای حسین رونقی پیش از جام جهانی و تکرار وضعیت مهسا امینی ابراز نگرانی کرده و می‌گویند که او «طرفدار آذری زیاد دارد» و « با ستارخان مقایسه‌اش» می‌کنند.

آنان می‌گویند که کاهش وزن حسین رونقی زیاد بوده و به دلیل مشکل قلبی احتمال فوت او وجود دارد. یکی از حاضران می‌گوید که انتشار عکس حسین رونقی با مادرش در بیمارستان تاثیر محسوسی در کاهش خبرهای مربوط به او داشته است.

در این جلسه همچنین گزارشی از افت حضور مردم در پیام‌رسان‌های ایرانی پیش از خیزش انقلابی مردمی نیز مطرح می‌شود.

برنامه‌ریزی برای حضور ۱۰ هزار نیروی هوادار حکومت در قطر

در ابتدای این نشست یکی از مدیران بسیج به ۱۰ هزار بلیط اشاره می‌کند که در اختیار نیروهای وابسته به حکومت برای شرکت در مسابقات قطر توزیع می‌شود. او می‌گوید که این تماشاچیان در کیش اسکان داده شده و برای تماشای مسابقات به قطر منتقل می‌شوند و باز می‌گردند.

یک فرد دیگر نیز می‌گوید که پنج هزار دوربین در ورزشگاه وجود دارد و هر حرکت(مخالفان جمهوری اسلامی) را ضبط می‌کند.

ایران اینترنشنال روز یکشنبه نیز فایل صوتی دیدار قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج با گروهی از خبرنگاران بسیجی را منتشر کرد که در آن اعلام می‌شود ایران از قطر لیست تمام مسافران ایرانی دارای بلیت‌های جام جهانی را درخواست کرده و از همکاری قطر ابراز رضایت کرده‌اند.

بر اساس این فایل صوتی گفته می‌شود قطر قول داده مانع حضور افراد مدنظر جمهوری اسلامی از جمله خبرنگاران ایران اینترنشنال در جام جهانی شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024