جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 20.11.2022, 18:00

هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند


خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ ایرنا از بازداشت هنگامه قاضیانی، بازیگر ایرانی خبر داد. خانم قاضیانی از جمله هنرمندان و چهره‌های سرشناسی است که به دلیل حمایت از مردم در اعتراضات سراسری امروز ۲۹ آبان به دادسرا احضار شدند.

او در واکنش به احضار خود به قوه قضائیه نوشت: «شاید این آخرین پست من باشد. از این لحظه به بعد هم ، هراتفاقی برایم بیفتد ، بدانید که مثل همیشه تا اخرین نفس کنار مردم ایران هستم.»

در خبر ایرنا که مشابه آن را هم خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران منتشر کرده آمده که «ارتباط با رسانه های معاند و ضدانقلاب» از عناوین اتهامات خانم قاضیانی است.

خانم قاضیانی در پی کشته شدن کیان پیرفلک جمهوری اسلامی را حکومت «بچه کش» توصیف کرد و گفت که با این نام در تاریخ ثبت خواهد شد.

هنگامه قاضیانی، بازیگر سینما، روز پنجشنبه ۲۶ آبان در یک پست اینستاگرامی، حکومت جمهوری اسلامی را «حکومت بچه‌کش» خواند و نوشت: «از ظلم به بچه‌های فلسطین گفتین؟ اما به نام حکومت بچه‌کش نام‌تان در تاریخ ثبت شد».

خانم قاضیانی نوشت:

«از ظلم به بچه های فلسطین گفتین؟ اما بنام حکومت بچه کش نامتان در تاریخ ثبت شد . ۵۲ (پنجاه و دو) کودک رو، در زمان کوتاهی، به قتل رسوندین. کودکی رو هم که نکشتید، روحشو کشتید، پدرش، مادرش رو برای همیشه ازش گرفتید. بس نیست؟؟؟!!!!

این بود امنیت منطقه؟ چقدر کودک و نوجوان و جوان کشتید، خون ریختن کافی نیست؟؟؟؟

بیزارم از نامتون، چهره کریه تاریخی تون. شاید من هم مثل «آرتین رحمانی» شهید نوجوان ایذه که در آخرین استوریش نوشت: سرم رو برای سرزمینم میگذارم، آخرین پست عمرم باشه.

از شما هرچی بگیم برمیاد. این میهمانخانه مهمان‌کش، وطن ماست، وطن این مردمه. وطنی که همه چی داشت و همه چیزو ازش گرفتین.

صبورترین مردم تاریخ. عزتمندترین مردم تاریخ. مرد و زن غیرتمند برای حضور می‌میرد، نامرد و نازن برای نان در خون مردم.

سفیر حسن و یونیسف ما هم که نامه‌اش را برای دوستان مجیزگوش، خوانده بوده، آن نامه هیچوقت نوشته نشد. و او هیچکدام از این روزها دم برنیاورد. انتقام خون فرزندان وطنمان را می‌گیریم!»


کتایون ریاحی بازداشت شد

هنگامه قاضیانی و کتایون ریاحی بازداشت شدند

ساعتی پس از انتشار خبر بازداشت هنگامه قاضیایی، خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپا پاسداران از بازداشت کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون خبر داد.

تسنیم نوشت: «ریاحی که تحت تعقیب قضایی بود، امروز در ویلای خود در یکی از بخشهای اطراف قزوین بازداشت شد.»

خانم ریاحی در روزهای آغاز جنبش اعتراضی مردم علیه نظام آخوندی در ایران، با برداشتن حجاب از سر، با اعتراضات مردم همراهی نشان داد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024