پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 20.11.2022, 10:11

اعتصاب سراسری در دانشگاه‌ها ادامه دارد


بر اساس تصاویر و ویدئوهایی که کانال تلگرامی شورای‌های صنفی دانشجویان کشور منتشر شده، اعتراضات دانشجویی روز یکشنبه ۲۹ آبان از جمله در دانشگاه‌ علامه طباطبایی، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه آزاد تهران واحد سوهانک، دانشکده روانشناسی خوارزمی، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه علم و فرهنگ تهران ادامه یافت.

بر اساس گزارش این کانال تلگرامی، دانشجویان ادبیات دانشکده علامه طباطبایی تهران در اعتراض به تفکیک جنسیتی در غذاخوری دانشگاه، با وجود تهدید نیروهای حراست، بار دیگر در کنار یکدیگر در حیاط دانشگاه غذا خوردند.

این دانشجویان روز شنبه نیز شعارهایی در اعتراض به انتقال ملیکا قراگوزلو به بیمارستان روان‌پزشکی امین‌آباد سرداده بودند.

در دانشکده آمار و تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبایی نیز روز یکشنبه دانشجویان تحصن کردند.

یک ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز یکشنبه مقابل دفتر رئیس این دانشگاه، در اعتراض به بازداشت ۹ نفر از دانشجویان تحصن کردند.

همزمان در دانشگاه علم و صنعت ایران واقع در تهران نیز دانشجویان در محوطه دانشکده مهندسی راه آهن دست به تحصن اعتراضی زدند.

همچنین دانشجویان دانشکده فیزیک و مهندسی دانشگاه پلی‌تکنیک تهران در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان تحصن کردند.

در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران نیز دانشجویان تصاویری از کیان پیرفلک کودک ۹ساله کشته شده در اعتراضات را نصب کردند.

در استان اصفهان، تصاویری از دانشگاه آزاد نجف‌آباد منتشر شده که نشان می‌دهد دانشجویان در کلاس‌های درس حاضر نشده‌اند. در استان یزد نیز دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه یزد در اعتراض به سرکوب و بازداشت دانشجویان تحصن کردند.

دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز از دیگر دانشجویان ایران بودند که روز یکشنبه به تحصن خود ادامه دادند.

در شمال ایران هم دانشجویان دانشکده هنر دانشگاه مازندران در حرکتی نمادین به یاد کیان پیرفلک اقدام به گذاشتن قایق کاغذی در حوض دانشکده کردند. پس از برخورد مسئولان دانشگاه و تخلیه آب حوض، دانشجویان در سرسرای دانشکده هنر به حرکت اعتراضی خود ادامه دادند.

همچنین شوراهای صنفی دانشجویان کشور از استعفای حجت پارسا، رئیس دانشکده اقتصاد دانشگاه خلیج فارس، به نشانه اعتراض به سرکوب‌ها خبر داد.

آقای پارسا در نامه استعفای خود، دلایل استعفایش را از جمله «تعرض به دانشگاه»، زندانی، تعلق و اخراج شدن دانشجویان و «خون‌هایی که به ناحق بر زمین ریخته می‌شوند» عنوان کرده است.

جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر شیراز نیز با انتشار بیانیه‌ای نوشتند که در روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان به تحصن خود ادامه می‌دهند.

نامه ۱۱۳ تن از اساتید دانشگاه رازی کرمانشاه
به ریاست دادگستری و مدیرکل اطلاعات استان کرمانشاه و ریاست این دانشگاه
در رابطه با ورود نیروهای امنیتی به محیط دانشگاه و بازداشت دانشجویان

بسم الله الرحمن الرحیم

ریاست محترم دادگستری استان کرمانشاه،
مدیر کل محترم اداره اطلاعات استان کرمانشاه،
ریاست محترم دانشگاه رازی

با سلام، نظر به بازداشت اخیر تعدادی از دانشجویان دانشگاه رازی، اینجانبان امضاء کنندگان زیر که جملگی اعضای هیات علمی دانشگاه رازی هستیم، با ورود غیر قانونی نیروهای نظامی و انتظامی به دانشگاه و مجموعه‌های خوابگاهی آن (چه با همکاری و چه مستقل از حراست دانشگاه) مخالف هستیم و از آن مدیریت محترم تقاضا داریم، ضمن پاسداشت قانون ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور (مصوب ۱۳۷۹/۵/۳۰ مجلس شورای اسلامی) به منظور کاهش التهابات پیش‌آمده و اجتناب از پیچیده‌تر شدن وضعیت دانشگاه و جامعه، دانشجویان دانشگاه رازی که در اعتراضات اخیر بازداشت یا زندانی شده‌اند، در اسرع وقت آزاد شوند تا امکان حضور در جلسات کلاسی داشته باشند. طبیعی است که ما اعضای هیات علمی در قبال دانشجویان عزیزمان مسوولیت داریم و نباید نسبت به این سرمایه‌های ارزشمند کشور بی‌تفاوت باشیم.
۲۷ آبان ۱۴۰۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024