جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.10.2022, 20:18

حامد اسماعیلیون: زنجیره‌ انسانی روز شنبه ۲۹ اکتبر


چند روزی از تظاهرات برلین گذشته است و بهتر می‌توانم به چند هفته‌ی گذشته فکر کنم و پس از مشورت با خانواده‌های انجمن و همراهان توضیحی بدهم. در شرایطی به سر می‌بریم که هر کلمه را باید با ترازوی طلافروشان سنجید تا سوتفاهم ایجاد نکند.

هدف ما همراهی و همدلی با جوانان شجاع در ایران است و قصد ما این است که مبارزات آن‌ها در مرکز خبرها باشد.

درباره‌ی برلین گمان می‌کنم آن‌چه مهم بود حضور همه‌ی ما در کنار یکدیگر بود تا رو به دنیای آزاد پیام مردم ایران را فریاد بزنیم. در رسانه‌های اروپا و حتا آمریکا حضور گسترده‌ی مردم منعکس شد و هدف اصلی همین بود. قطعا تصاویر این راهپیمایی بزرگ را بر صفحه‌ی مطبوعات و در تلویزیون‌ها دیده‌اید و کسانی که آن روز در برلین بوده‌اند می‌دانند فضای این شهر چگونه به تسخیر همه‌ی کسانی درآمد که خواهان پایان حکومتی به نام جمهوری اسلامی هستند.

دیروز وزیر خارجه‌ی آلمان واکنش نشان داد که این هم اتفاق بسیار خوبی‌ست. این‌که معاملات در مورد انرژی و اقتصاد فعلا متوقف خواهد شد، به تحریم ناقضان حقوق بشر و خانواده‌ی آن‌ها فکر خواهند کرد و این‌که خواستار تشکیل جلسه‌ی اضطراری حقوق بشر در سازمان ملل خواهد شد.

در مورد راهپیمایی باید اضافه کرد هدف کنترلِ تکثر نبود و نیست. ما در کنار هم ایستادیم با وجود تفاوت‌ها.

در مورد سخنرانی‌ها باید بگویم راحت‌ترین کار، دعوت از سیاستمداران برای سخنرانی است که اغلب در تهییج جمعیت سخن می‌گویند اما این بار بنا بود بیشتر عرصه‌ی هنرمندان و قربانیان باشد که گویا حواشی‌ای را موجب شده است. یاد کردن از افراد و گروه‌هایی به خصوص کسانی که امروز در زندان هستند از قلم افتاد که امیدواریم دوباره رخ ندهد.

توجه کنید که اولین بار بود چنین جمعیتی شکل می‌گرفت و همیشه در اولین بارها اشتباهاتی هست. موضع ما هم در مورد تمامیت ارضی ایران همان چیزی‌ست که از ایران شنیده می‌شود. وقتی همه‌ی اقوام در کنار یکدیگر جلوی دشمنی مشترک ایستاده‌اند، ایران مساله‌ی اصلی‌ست. مسیر ما هم کاملا مستقل از احزاب سیاسی‌ست. اشتباهات را به گردن می‌گیریم و در تجمعات بعدی با دقت بیشتری عمل خواهیم کرد.

رویداد بعدی هم زنجیره‌ی انسانی در روز شنبه ۲۹ اکتبر است که سخنرانی در آن نخواهد بود. امیدواریم بعد از ۲۹ اکتبر یک نظرسنجی منتشر کنیم تا نظر مردم را در مورد نحوه‌ی برگزاری رویدادهای آینده بدانیم‌.

یادمان نرود قاتل و آدمکش و سرکوبگر اصلی جمهوری اسلامی‌ست. یادمان نرود هنوز بعد از نزدیک به سه سال کسی جزئیات جنایت PS752 را نمی‌داند، کسی جزئیات جنایات آبان را نمی‌داند و کسی جزئیات بسیاری از جنایات ۴۴ سال گذشته را نمی‌داند. یادمان نرود دشمن اصلی جای دیگری‌ست و اگر وظیفه‌ای باشد آن وظیفه به زانو درآوردن حکومت جهل و تاریکی‌ست. ممنون از همه‌ی شما.

#دادخواهی
#مهسا_امینی
#MahsaAmini

وقتش رسیده است.
زنجیره‌های انسانی در سراسر دنیا
شنبه ۷ آبان (۲۹ اکتبر)



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024