شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 4 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.10.2022, 15:23

نیکا با پرپر شدنت بذر شهامت را در دل‌ها شکوفا کردی


مراسم چهلم نیکا شاکرمی، نوجوان ۱۶ ساله‌ای که در جریان اعتراضات سراسری و خیزش ایرانیان علیه جمهوری اسلامی کشته شد و افکار عمومی نیروهای امنیتی را عامل مرگ او می‌داند، روز پنج‌شنبه پنجم آبان با حضور شماری از مردم در آرامستان روستای حیات الغیب، در نزدیکی پل‌دختر خرم‌آباد برگزار شد.

نسرین شاکرمی، مادر نیکا، در مراسم چهلم دخترش گفت: «چه قدر بزرگ شدی که دیگر نتوانستی کوچکی و حقارتی را که از نابخردان و نالایقان به تو تحمیل می‌شد، تحمل کنی و تاب بیاوری. نیکا جانم؛ غمگین‌ترینم از دوری‌ات. دل‌شکسته‌ترینم برای رویاهای در خواب خفته‌ات.»

او در ادامه خطاب به دخترش گفت: «تا ابد در عذابم برای رنج‌هایت اما دلبندم؛ وقتی می‌بینم با پرپر شدنت بذر پاک تفکر،‌ آزادگی و شهامت و شرافتت در دل عزیزانی دیگر شکوفا می‌شود،‌ خوشحالم و شکرگزار.»

معترضان در این مراسم شعارهایی چون «خامنه‌ای قاتله، حکومتش باطله»، «مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر سپاهی»، «ما همه نیکا هستیم،‌ بجنگ تا بجنگیم»، «امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه»، «این همه سال جنایت،‌ مرگ بر این ولایت»، «بسیجی جیره‌خور، آخرشه خوب بخور»، «نیکای ما رو بردن، جنازه‌شو آوردن» و ... سر دادند.

 

بخشی از جمعیت حاضر در مراسم چهلم نیکا_شاکرمی، ۵ آبان



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024