جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 08.06.2022, 8:00

حادثه قطار در طبس دهها کشته و مجروح بر جای گذاشت


قطار مسافربری طبس - یزد ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد امروز چهارشنبه - ۱۸ خرداد - در کیلومتر ۵۰ محور طبس - یزد (ایستگاه مزینو) بر اثر برخورد با بیل مکانیکی از ریل خارج شد؛ این حادثه بر اساس اعلام فرماندار طبس تاکنون ۲۱ فوتی داشته و هلال احمر تعداد مصدومان را ۵۰ نفر اعلام کرده است.

براساس گزارش‌ها علت حادثه برخورد قطار با یک دستگاه بیل مکانیکی بوده که گویا سبب‌ساز خروج قطار مسافربری از ریل شده است.

قطار مسافری مشهد به یزد، ۳۴۸ مسافر داشت.

در لحظات اولیه حادثه تعداد مصدومان ۱۰ نفر و تعداد جان باختگان ۱۰ نفر اعلام شد که با اعزام نیروهای امدادی و عملیات نجات مصدومان تعداد آنها به ۵۰ نفر افزایش یافت. مصدومان این حادثه برای مداوا به مراکز درمانی شهرستان طبس اعزام شدند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، با توجه به شدت جراحت برخی مصدومان و اینکه هویت برخی از اجساد قابل شناسایی نیست.

روایت یکی از حادثه‌دیدگان از وقوع حادثه

یکی از مسافران این قطار نیز که از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شده بود، روایتی از لحظه وقوع این حادثه را بیان کرد و گفت: قطار در حال حرکت بود که ناگهان ترمز شدیدی گرفت. این ترمز ادامه داشت تا جایی که مسافران تعادل خود را از دست دادند و مثل توپ با اطراف برخورد می‌کردند. واگن واژگون شد و شیشه واگنی که ما در آن بودیم شکست و ما توانستیم خودمان را  از این شیشه به بیرون از قطار برسانیم.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024