جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 05.06.2022, 8:49

«رهبرا! حتماً همین‌طور است که می‌فرمائید»


اکبر دانش سرارودی

سخنان طولانی رهبری در مرقد امام خمینی را بدقت شنیدم و از اینکه رهبر یک کشوری با ۴۲ سال سابقه حضور در عالی‌ترین مناصب مدیریت این کشور (ریاست جمهوری و رهبری) در بدترین شرایط مردم! بنحوی حرف می‌زند که بشود روی هر پاراگرافش نقدهای جدّی وارد کرد و به مسائلی ورود نمی‌کند که باید سخن بگوید فعلاً بماند!

عجالتاً می‌خواهم روی این بخش متمرکز شوم که رهبری علت تمام بدبختی‌ها، تحریم ها، درگیری‌ها و مشکلات ایران را در عدالت‌طلبی، حق بودن و مهد ایمان دانستن ایران از یکسو و ظالم، باطل، کثیف و کفر بودن دیگران از سوی دیگر خلاصه می‌کند و می‌گوید:
«بعضی ها خیال می‌کنند ما دشمن را وادار به دشمنی کرده‌ایم، ذات جمهوری اسلامی ظالم را با خودش مخالف می‌کند، ما می‌گوییم با استکبار و ظلم مخالفیم لذا هر دولتی که این صفات را دارد دشمن ما می‌شود.» 

این جملات در درجه اول می‌گوید ما ضداستکبار، ضدظلم، ضدطاغوت، عدالت طلب و دشمن هر نوع فساد و تبعیض و پلشتی هستیم! لذا به ایشان می‌گوئیم مگر نه این است که درست و غلط امور را باید از «میوه‌هایش» شناخت؟

۴۴ سال از انقلاب گذشته اولاً بفرمایید میوه‌ای که از انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم واقعاً نمایانگر عدالت اجتماعی، صداقت، ایمان، پاکدستی، صفا و صمیمیت و امثالهم است یا نمایانگر استیلای دروغ و انواع مفاسد و ظلم هایی است که در بسیاری از شاخص‌های آن رکورد زده‌ایم و ضمن شرمندگی، مایه عبرت جهانیان شده‌ایم؟!

ثانیاً می‌گوئید «ذات جمهوری اسلامی ظالم را با خودش مخالف می‌کند.»
می‌گوئیم مگر ظالم‌تر از نظام‌های استبدادی و کمونیستی کره شمالی، چین، روسیه و دین‌ستیزان خدانشناسی که بهترین دوستان گرمابه و گلستان ما محسوب می‌شوند نیز در دنیا وجود دارد که اینگونه می‌فرمائید؟!

ثالثاً وقتی می‌گوئید «ما با استکبار و ظلم مخالفیم و هر دولتی که این صفات را دارد دشمن ما می‌شود.»
می‌گوئیم اولاً چگونه رویتان می‌شود که علیرغم این همه استکبار، تفرعن و ظلم در پهنهٔ مدیریت این کشور، چشم به دوربین‌ها بدوزید و ضمن تبرئه خود از اینگونه صفات زشت، با انداختن توپ در زمین دیگران به مردم ”آدرس غلط“ بدهید و دعوای خود و دیگران را دعوای حق و باطل معرفی نموده و ضمن معرفی خود به عنوان مَدار و شاخص حق!! بگوئید: «بعضی‌ها خیال می‌کنند ما دشمن را وادار به دشمنی کرده‌ایم» و بعد هم هر کس تحلیل شما را قبول نداشته باشد را ساده لوحی معرفی کنید که عمله دشمن شده است!

می‌گوئیم حتماً درست می‌فرمائید؛
- شما اصلاً نه هیچگاه در امور داخلی دیگران دخالت کردید!
- نه همسایگان و رقبای‌مان را تحریک به درگیری و دشمنی نمودید!
- نه از همان ابتداء، قانون اساسی‌مان را بر اساس تشکیل امت اسلامی و رهایی سایرین تنظیم کردید
- نه خود را ولی امر مسلمین جهان خواندید!
- نه از همان اول «واحد نهضت های آزادیبخش جهان» جهت گسترش سیطره خویش در سایر ممالک را تشکیل دادید!
- نه بعداً سپاه قدس جهت ادامه راه واحد نهضت‌های آزادیبخش جهت تأمین اهدافتان در دنیا را درست کردید!
- نه از همان آغاز، درود بر ما و مرگ بر مخالفان ما و مرگ بر کشورهای دیگر راه انداختید!
- نه دیگران را کافر، مستکبر و لایق نابودی دانستید و نه شعار حسینیه کردن کاخ سفید را دادید و نه گروگانگیری و امثالهم داشتید!
- و نه رسماً حذف یکی از کشورهای عضو سازمان ملل از روی کره زمین را دنبال کردید!
- و نه.......

بله می‌دانیم، اینهایی که خیال می‌کنند اِشکال از شماست و فکر می‌کنند خدای نکرده شما دیگران را وادار به دشمنی و تحریک به خصومت نموده‌اید ساده‌لوحانی هستند که به‌عنوان عمله دشمن چنین تحلیل‌های زشتی ارائه می‌دهند و خاطر شریف شما قدیسان و خوبان عالَم را مکدّر می‌کنند.

لطفاً ببخشید که بخشش از بزرگترها نکوست.


اصفهان اکبر دانش سرارودی ۱۴ خرداد ۱۴۰۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024