جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 24.05.2022, 22:15

تعداد جانباختگان حادثه آبادان به ۱۴ نفر رسید


وزیر کشور گفت: ۱۴ نفر از شهروندان آبادانی در حادثه ریزش ساختمان متروپل جان خود را از دست دادند.

احمد وحیدی سه‌شنبه در گفت‌و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در محل حادثه ریزش ساختمان متروپل افزود: گروه‌های امدادرسان از ابتدای وقوع حادثه، عملیات امداد رسانی را برای نجات افراد گرفتار زیر آوار  آغار کردند.

وی اظهار داشت: عملیات آواربرداری با توجه به حساسیت سازه با دقت خاص در حال انجام است ولی متاسفانه سازه‌های باقی مانده بسیار لرزان هستند که احتمال ریزش آنها وجود دارد.

وحیدی بیان کرد: گروه‌های امدادی ناچارند با دقت و حساسیت خاص فرآیند آواربرداری را انجام دهند لذا این مهم نیاز به زمان دارد.

وی افزود: امروز چهار نفر از زیر آوار بیرون کشیده شدند که متاسفانه هر چهار نفر جان خود را از دست داده بودند.

وزیر کشور گفت: اکنون نیروهای امدادی در تلاش برای نفوذ به زیرزمین ساختمان هستند زیرا امکان دارد برخی شهروندان هنوز در زیر آوار باقی مانده باشند.

وحیدی اظهار داشت‌: نیروهای امدادی در تلاش هستند نفرات باقی مانده زیر آوار را که شرایط نامعلومی دارند خارج کنند.

وی تعداد جانباختگان در این حادثه را ۱۴ نفر عنوان کرد و گفت: تاکنون ۳۲ نفری که از زیر آوار بیرون کشیده شده‌اند به بیمارستان‌ منتقل شدند.

هم‌چنین دکتر مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس ایران گفته است “طبق مشاهدات عینی” همچنان “۵۰ نفر” زیر آوارند.

استاندار خوزستان علت ریزش ساختمان را “رعایت نکردن قوانین و مقررات و اصول فنی” اعلام کرده است. صادق خلیلیان گفت: “مجوز احداث این ساختمان قبل از سال ۹۸ برای شش طبقه صادر شد که بعد سه و دو طبقه به آن اضافه شده است.”

به گفته شاهدان عینی، فروریختن این مجتمع باعث لرزش و احتمالا صدمه به ساختمان‌های اطراف شده‌ است. چون ساختمان در “منطقه مسکونی” است، ساختمان‌های مجاور “تا شعاع ۲۰۰ متری” تخلیه شده‌اند.

به دلیل ناپایداری آوار، عملیات امداد و دسترسی به زیرزمین‌ با “دشواری” روبروست. مشکل دیگر این است که “به دلیل گرد و غبار در آبادان و شهرهای مجاور فعلا امکان پرواز وجود ندارد.”

به شهروندان هشدار داده شده تاحد امکان از محل فاصله بگیرند چون خطر ریزش بخش دیگری از ساختمان و “سازه ناپایدار کنار آن” وجود دارد.

دادستان اهواز: شایعات زنده بودن مالک متروپل تکذیب می‌شود

صادق جعفری چگنی در خصوص مطالب منتشر شده درباره مالک ساختمان فروریخته آبادان، اظهار کرد: در پی دستور دادستان کل کشور، از دیروز در شهرستان آبادان مستقر هستیم و اقدامات اولیه به منظور برخورد با عاملین، مسببین و متخلفین در اجرای پروژه انجام شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در این راستا، ۱۱ نفر از عوامل ناظر و عواملی در سطح شهرداری از جمله شهردار فعالی آبادان و سه شهردار قبل دستگیر شدند و دستور جلب مالک و پیمانکار به عنوان یکی از متهمان نیز صادر شده بود.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: با توجه به اینکه خود مالک در زمان فرو ریختن ساختمان در داخل ساختمان بود، امروز جسد وی کشف شد و جزو جانباختگان بود.

وی افزود: شایعاتی که در خصوص زنده بودن مالک ساختمان مطرح است، کاملا تکذیب می‌شود زیرا هویت فرد، توسط اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی تایید و خانواده وی جسد را شناسایی کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: در ارتباط با متروپل مجموعا ۱۱ نفر از عوامل اعم از مهندسین ناظر، طراح و عوامل نیروی انسانی شهرداری دستگیر شده‌اند. با توجه به اینکه پروژه به صورت مشارکتی بین شهرداری و پیمانکار اجرا می‌شد، برخی از مسئولان شهرداری از جمله شهردار فعلی و سه شهردار قبل بازداشت شده‌اند و تحقیقات اولیه در حال انجام است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024