جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 22.05.2022, 16:19

یک افسر سپاه پاسداران در تهران ترور شد


یک افسر سپاه پاسداران به نام صیاد خدایی با درجه سرهنگی، بعد از ظهر یکشنبه اول خرداد، در مقابل خانه خود در تهران ترور شد. سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای صیاد خدایی را یکی از «مدافعان حرم» معرفی کرده که به معنای حضور این افسر در سوریه برای دفاع از رژیم بشار اسد است.

خبرگزاری دولتی ایرنا نوشته است: حوالی ساعت ۱۶ امروز در حوالی خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، دو موتور سوار با شلیک ۵ گلوله یکی از مدافعان حرم را در هنگامی که قصد ورود به منزل داشت ترور کردند.

خدایی در حالی ترور شده که در داخل ماشین خود (پراید سفید) در مقابل منزل مسکونی‌اش قرار داشت.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (یکشنبه) در یکی از کوچه های منتهی به خیابان مجاهدین اسلام در شرق تهران، مدافع حرم «سرهنگ پاسدار صیاد خدایی» هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت.»

به گفته روابط عمومی سپاه “اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین پیش‌بینی (شده) و در حال انجام است.”

علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری استان تهران، برای شناسایی ضاربان “دستور ویژه” صادر کرده و از دادستان تهران خواسته در شناسایی و دستگیری عوامل این تیراندازی تسریع شود.

بنابر گزارش شبکه ایران اینترنشنال، کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد سرهنگ کشته‌شده نیروی قدس در تهران، پشت یک سری حملات تروریستی علیه اسرائیلی‌ها در سراسر جهان بود و از جمله منصور رسولی را برای ترور کنسول اسرائیل در استانبول فرستاده بود. پیشتر اعترافات رسولی درباره طرح ترور سه نفر با دستور سپاه قدس منتشر شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024