جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 04.05.2022, 9:00

پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تحریم جدید علیه روسیه


اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در نشستی با موضوع «پیامدهای اقتصادی و اجتماعی جنگ روسیه و اوکراین برای اتحادیه اروپا» در مجمع عمومی پارلمان اروپا در استراسبورگ پیشنهاد تحریم‌های جدیدی از جمله ممنوعیت واردات نفت از روسیه را مطرح کرد.

وی در خصوص محتوای بسته تحریمی جدید که قرار است علیه روسیه اجرا شود، گفت: امروز ششمین بسته تحریمی را ارائه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، فون در لاین تصریح کرد: در چارچوب این بسته، افسران عالی رتبه و سایر افرادی را که در بوچا مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و مسئول محاصره شهر ماریوپل هستند، به لیست تحریم‌ها اضافه خواهیم کرد.

وی اذعان داشت: دسترسی اسبربانک که بزرگترین بانک روسیه محسوب می‌شود و دو بانک بزرگ دیگر این کشور را به سیستم پیام‌رسانی مالی (سوئیفت) قطع خواهم کرد.

فون در لاین ابراز داشت: با قطع دسترسی این بانک‌ها به سوئیفت، انزوای کامل بخش مالی روسیه از سیستم جهانی تضمین خواهد شد.

وی با بیان به اینکه پخش ۳ کانال متعلق به دولت روسیه را ممنوع خواهند کرد، تاکید کرد: این موسسات به هیچ وجه اجازه فعالیت در کشورهای اتحادیه اروپا از طریق کابل، ماهواره، اینترنت یا اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند را نخواهند داشت.

فون در لاین خاطرنشان کرد: دسترسی کرملین به حسابداران و مشاوران مختلف اروپا را نیز متوقف کردیم. رهبران اتحادیه اروپا با پایان دادن به وابستگی به انرژی روسیه در نشست ورسای موافقت کردند که زغال سنگ را در بسته پنجم تحریم گنجانده‌ شود.

فون در لاین تاکید کرد: این اقدامات به اقتصاد روسیه آسیب خواهد رساند، نفت روسیه به طور منظم و تدریجی با ایمن‌سازی مسیرهای عرضه جایگزین و تاثیر آن بر بازارهای جهانی پایان خواهد یافت. ما عرضه نفت خام روسیه را ظرف ۶ ماه و محصولات پالایش شده را تا پایان سال متوقف خواهیم کرد.

اسقف اعظم روسیه یکی از اهداف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا است

خبرگزاری فرانسه می‌گوید پاتریارک کیریل، سراسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه یکی از اهداف بسته ششم تحریم‌های کمیسیون اروپا علیه مسکو است.

پاتریارک کیریل، که از متحدان سنتی ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود، یکی از حامیان جنگ روسیه علیه اوکراین است.

حاکمیت روسیه در سال‌های گذشته با وضع قوانین محافظه‌کارانه اجتماعی، از جمله اعمال محدودیت بر دگرباشان جنسی، همراهی جدی کلیسای ارتدوکس را به خود جلب کرده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024