جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 01.05.2022, 8:54

نماینده سازمان ملل صدای مردم ایران باشد


نرگس محمدی: انتظار این است که نماینده سازمان ملل در صورت حضور در کشور ایران، صدای واقعی مردم تحت سرکوب و استبداد حکومت را از نزدیک و رو در رو بشنوند و بازتاب دهد.

نرگس محمدی در واکنش به هر حضور نماینده سازمان ملل جهت بررسی پیامدهای تحریم‌ها به ایران نامه‌ای را از زندان قرچک خطاب به کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نوشت که متن آن به شرح زیر است.

در زندان قرچک در خبرها شنیدم که نماینده سازمان ملل جهت بررسی پیامدهای تحریم به کشور ایران سفر خواهند داشت.

به عنوان یک مدافع حقوق بشر با ۱۳ بار بازداشت و در مجموع به سال های متمادی زندان و ۱۵۴ ضربه شلاق محکوم شده‌ام.

۱- به موجب فعالیت‌های حقوق بشری، بر این باورم که حکومت جمهوری اسلامی یکی از جدی‌ترین ناقضان حقوق بشر است که با سرکوب مطالبات مدنی به حق مردم، به اساسی‌ترین حقوق مردم تعرض اشکار می‌کند. لذا تقاضا دارم بر حسب ضرورت و الویت، سازمان ملل اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر، اقدام عاجل و فوری نماید.

۲- به عنوان یک فعال حقوق بشر در ارزیابی انتقادی خود نسبت به اعمال سیاست‌ها و نتایج واقعی تحریم‌‌ها، اعلام نموده‌ام که تحریم‌های صورت گرفته به دلیل هدفمند نبودن یا انحراف و عدم هم‌سوی هدف دولت‌های غربی با اهداف مردم ایران یعنی گذار دموکرانیک از حکومت استبدادی، و هم اینطور عدم شناخت واقع بینانه غرب از پیچیدگی و فساد سیستماتیک گسترده حکومت، موجب شده است تا مردم به لحاظ اقتصادی بیشتر از حکومت تضعیف شوند.

لذا تقاضا دارم نماینده محترم سازمان ملل در این سفر با الویت قرار دادن مسئله حقوق بشر و با رویکردی حمایتی نسبت به جامعه مدنی و احترام به فعالان این عرصه، با فعالان حقوق بشر و نهادهای مستقل مدنی از جمله تشکل‌های معلمان، کارگران، زنان، حقوق بشر، بازنشستگان و ... دیدار و گفتگو و اقدام به تهیه گزارش واقعی و نه حکومتی نماید.

مردم ایران انتظار دارند نماینده سازمان ملل در صورت حضور در کشور ایران، صدای واقعی مردم تحت سرکوب و استبداد حکومت را از نزدیک و رو در رو بشنوند و بازتاب دهد.


اینستاگرام نرگس محمدی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024