يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 19 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.04.2022, 17:50

نرگس محمدی تهدید به اعتضاب غذا و داور کرد


نرگس محمدی: موضع من، در رابطه با نافرمانی مدنی در مقابل نظام و حاکمیت استبدادی، قوه قضاییه وابسته و غیرمستقل و عدالت ستیز و نظرم در مورد تحريم ناقضان حقوق بشر به قوت خود باقیست.

ماموران امنیتی و حتی بازجوهایم با در دست داشتن ریموت ساختمان براحتی وارد حیاط و خانه‌ام شدند ، و در صدد ضبط تبلت من و موبایل مهمان‌هایم بودند که با اعتراض تند و شدید من مواجه و منصرف شدند وقتی در نزد قاضی اجرای احکام اوین اعتراض نمودم که من زندانی هستم و باید زیر نظر سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه باشم نه سازمان امنیتی، چرا نیروهای امنیتی به خانه‌ام ریختند چرا میخواستند تبلت من و موبایل مهمان‌هایم را ضبط کنند ،قاضی گفت من موکدا دستور جلب شما را صادر نموده ام نه ضبط وسایل و موبایل و تبلت را،احتمالا اتهامات جدیدی علیه شما مطرح شده است.

ماموران امنیتی به دم در اتاق قاضی ریختند و به قاضی گفتند که نرگس محمدی را به ما تحویل بدهید تا به بند ۲۰۹ ببریم، وی دارای اتهامات جدید در دوره مرخصی می‌باشد. قاضی گفت من حکم جلب زندانی را به زندان قرچک صادر نموده‌ام، بعد از کشمکش بین مامورین امنیتی و قاضی اجرای احکام دادسرای اوین ،من را به زندان قرچک اعزام نمودند.

در صورت بازگردانده شدن من به بند ۲۰۹ اوین جهت تحت فشار گذاشتن من، اعلام می‌دارم اعتصاب دارو و غذا خواهم کرد.

همه فعالیت‌های من در دوره مرخصی شفاف و آشکار بوده و موردی برای بازجویی نیست.

همچنین اعلام میدارم موضع من ،در رابطه با نافرمانی مدنی در مقابل نظام و حاکمیت استبدادی،قوه قضاییه وابسته وغیرمستقل وعدالت ستیز ونظرم در مورد تحريم ناقضان حقوق بشر بقوت خود باقیست.

اینستاگرام نرگس محمدی

***

آیا مقامات ایران تصمیم به قتل نرگس محمدی گرفته‌ند؟

مهدی محمدی برادر نرگس محمدی در یادداشتی به تشریح وضعیت این زندانی سیاسی پرداخته است:

امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت دوازده ظهر نرگس تماس گرفته و اعلام کرد که باوجود گذشت شش روز از دستگیری، داروهای ضرروی را علی رغم درخواست‌های مکرر وی تحویل نداده‌اند. این در صورتی است که بنا براعلام پزشک معالج وی داروی “پلاویکس” را به علت وجود اینستنت در رگ اصلی قلب باید سرزمان مقرر مصرف کند. در آخرین معاینات نرگس به وی اعلام شده بود که دچار آریتمی قلب شده و عضلات قلب به شدت ضعیف گشته است در نتیجه مصرف به موقع داروی پلاویکس الزامی است چه برسد به چندین روز بدون دارو سپری کردن.

با وجود حکم جلب نرگس از طرف قوه قضاییه جهت برگرداند وی به زنان قرچک ولی نیروهای امنیتی به قاضی اجرای احکام دادسرای مقدس فشار اورده بودند که نرگس باید به بند 209 منتقل گردد.

آیا منظورشان غیر از این است که نرگس را اینگونه از بین ببرند؟ چرا با وجود اطلاع مقامات از بیماری زندانیان در این حد سهل انگاری میشود که جان زندانیان به خطر افتاده و بعد از مدتها به بیمارستان منقل شده و جان خود را از دست بدهند و به راحتی اداره‌ی زندان ها و قوه قضاییه از مهمترین وظیفه شان که حفط جان و سلامت زندانیان است سرباز زنند و سلبت مسوولیت کنند.

آیا خانواده و نزدیکان مرحوم بکتاش آبتین، بهنام محجوبی، هدی صابر و .. به خاطر سهل انگاری های اداره‌ی زندان ها و قوه قضاییه داغ دار نشدند؟

درنهایت هرگونه اتفاق جانی برای نرگس رخ دهد (که با ادامه این روند از سمت مقامات بعید نیست) مسئولیت مستقیم آن با شخص رئیس جمهور ابراهم رئیسی به خاطر وزارت اطلاعات و شخص اژه‌ای به علت عدم رعایت حقوق شهروندان است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024