يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 19 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 14.04.2022, 10:34

بیانیه اعتراضی نرگس محمدی و عالیه مطلب‌زاده


ما اعتراض داریم!

طی سال‌های متمادی ما فعالان مدنی به موجب فعالیت بر پایه حقوق اساسی و بنیادین مردم، مکرر به زندان و تحمل سلول #انفرادی و #شکنجه محکوم شده‌ایم. این در حالی است که ممانعت از فعالیت در نهادهای مدنی و حضور در تجمعات خیابانی نقض حقوق بشر و حقوق شهروندی افراد است.

ما اعلام می‌کنیم که فعالیت‌های ما در حوزه #زنان و #حقوق‌بشر و تشکل‌های مستقل مردمی صورت گرفته و ما مرتکب جرمی نشده‌ایم که مستحق #زندان و #حبس باشیم، بلکه نهادهای امنیتی با پرونده سازی و حمایت قوه قضاییه مرتکب عمل خلاف حقوق بشر و قانون شده‌اند. این فشارها نه بر اساس #قانون بلکه برای #سرکوب #جامعه‌مدنی است.

ما از قبل اعلام کرده بودیم روز سه شنبه بیست سوم فروردین قصد بازگشت به #زندان را داریم و این بازگشت فقط و فقط برای پیشگیری از توقیف اموال وثیقه گذار است. اما سیستم #سرکوب حاکمیت در اقدامی خشونت آمیز و برای ایجاد رعب و وحشت در بین فعالین سیاسی و مدنی اقدام به بازداشت ما کردند. کاملا روشن است که اعمال همه این فشارها برای سرکوب و ممانعت از نافرمانی مدنی است که نشان از قدرت مردم و‌ معترضان و مخالفان و ضعف حکومت دارد و نه تنها سبب دلسردی و عقب نشینی ما نمی‌شود بلکه با توان و قدرت بیشتر برای تداوم مبارزه تلاش خواهیم کرد.

نرگس محمدی - عالیه مطلب‌زاده
بیست سوم فروردین ۱۴۰۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024