يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 19 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 06.04.2022, 21:09

دو برادر متولد روسیه در دفاع از اوکراین جان باختند


دو برادر در روسیه به دنیا آمدند و در دفاع از اوکراین جان باختند

رومن و لئونید بوتوسین در ولادی‌وستوک، در شرق دور روسیه به دنیا آمدند، اما هر دو در جنگ برای ارتش اوکراین در برابر مهاجمان روسی جان باختند. پدر آن‌ها در سال ۲۰۱۴ خانواده را به اوکراین نقل مکان کرد، زیرا از تصرف کریمه توسط روسیه احساس انزجار می‌کرد.

به گزارش فرارو، در مراسم تشییع جنازه آنها، مردم به نشانه احترام در خیابان زانو زدند. یکی از شرکت کنندگان گفت: آن‌ها اوکراینی‌های واقعی بودند. پدر آن‌ها در سال ۲۰۱۴ خانواده را به اوکراین نقل مکان کرد، زیرا از تصرف کریمه توسط روسیه و حمایت از جدایی‌طلبان در منطقه دونباس شرقی این کشور احساس انزجار می‌کرد.

به گزارش TCH اوکراین، رومن بوتوسین و لئونید بوتوسین در منطقه چرنیهیف در نبرد علیه نیرو‌های روسیه کشته شدند.

مردم اوکراین در مراسم تشییع به این دو برادر لقب «بچه‌های ما» و «قهرمانان ما» دادند.

پدر آن‌ها برای جنگ با روس‌ها داوطلب شد و همچنین توانست اجساد دو پسر خود را از میدان نبرد خارج کند.

اولگ بوتوسین در ویدئویی در محل آخرین نبرد پسرانش گفت: خون شما، فرزندان عزیز من، ریخته شد. این کلید پیروزی آینده ما و قیام در داخل روسیه خواهد بود. من هنوز فکر می‌کنم و امیدوارم که وجدان این مردانی که خود را روس می‌نامند بیدار شود.

مراسم تشییع پیکر این دو برادر در شهر کالوش برگزار شد و در طول مراسم مردم با رسانه‌های محلی صحبت کردند و از این دو مرد به دلیل جنگیدن در ارتش اوکراین تمجید کردند.

ناتالیا کولبانسکا گفت: امروز اینجا جمع شده ایم تا با قهرمانان خود وداع کنیم که جان خود را برای آزادی اوکراین فدا کردند و با عزت از کشور دفاع کردند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که با تمام خانواده و تیم به قهرمانان خود ادای احترام کنیم. ما از یک روستای مجاور آمده ایم، اما فکر می‌کنیم آن‌ها بچه‌های ما هستند. بالاخره ما در یک منطقه، در یک جامعه در خاک اوکراین زندگی می‌کنیم.

اوکسانا یکی از اهالی کالوش نیز از زحمات این دو سرباز تقدیر و به خانواده آن‌ها تسلیت گفت. او گفت: من می‌خواهم با والدینی که ضایعه بزرگی را متحمل شده‌اند همدردی کنم. من می‌خواهم دعا کنم که خدا به والدین کمک کند تا این غم را تحمل کنند. نمی‌توانم جلوی اشک هایم را بگیرم. به همین دلیل از مردم می‌خواهم که قهرمانان ما را که جان خود را می‌دهند فراموش نکنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024