يكشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Sunday 19 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 05.04.2022, 15:08

حمله مرگبار به چند نفر ملا در حرم امام رضا


روابط عمومی حرم امام رضا در مشهد در اطلاعیه‌ای گفته است که امروز سه‌شنبه ۱۶ فروردین، سه طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم توسط فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

این اطلاعیه افزوده: “با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.” روابط عمومی امام رضا گفته است که در مورد جزئیات بعدا اطلاع رسانی خواهد شد.

همزمان، خبرگزاری تسنیم گفته است دو تن از سه طلبه‌ای که در حرم امام رضا با چاقو هدف حمله قرار گرفته بود درگذشته‌اند. از این دو با عنوان “حجت الاسلام اصلانی” و “حجت االاسلام پاکدامن نام برده شده است. در گزارش‌های بعدی خبرگزاری‌ها به کشته‌شدگان این حمله اشاه‌ای نشده است.

پیشتر، خبرگزاری فارس گفته بود که امروز فردی با سلاح سرد (چاقو) به سه طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم حرم امام رضا در مشهد حمله کرد. به گزارش فارس، این حمله حدود ساعت دو بعد از ظهر به وقت محلی روی داد.

خبرگزاری فارس در گزارش‌های بعدی گفته است که در ارتباط با این حمله، ضارب و چهار نفر دیگر بازداشت شده‌اند. به گفته فارس، ضارب تبعه خارجی است.

خبرگزاری مهر هم در همین زمینه گزارش کرده که “با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت” حرم امام رضا، ضارب بلافاصله دستگیر و تحویل پلیس شد و زخمی‌ها به بیمارستان انتقال یافتند.

پیشتر توییتر اخبار مشهد با انتشار یک کلیپ، گفته است که امروز “دو نفر به چند روحانی” در حرم امام رضا حمله کردند. این منبع افزوده بود که در این حمله چند طلبه زخمی شدند.

دستگیری ۵ تن در رابطه با حادثه

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد در گفتگو با فارس اظهار کرد: ۵ نفر در خصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند.

وی گفت: یک نفر ضارب و ۴ نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024