جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 30.03.2022, 17:43

آمریکا یک شخص و چهار شرکت ایرانی را تحریم کرد


وزارت خزانه داری آمریکا یک شخص حقیقی و چهار شرکت ایرانی را به خاطر تدارک اقلام ممنوعه برای سپاه پاسداران و صنایع شیمیایی پارچین در فهرست تحریم قرار داد.

به گزارش صدای آمریکا، براساس بیانیه خزانه‌داری ایالات متحده، دفتر کنترل دارائیهای خارجیِ خزانه داری (اوفک)،‌ «محمد علی حسینی» را به دلیل ارتباط با سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم‌های آمریکا قرار داد. همچنین شرکت‌های «جستار صنعت دلیجان»، « صنعتی عمرانی پارس بنای صدر»، «سایه بان سپهر دلیجان» و «سینا کامپوزیت دلیجان» به لیست تحریم‌های وزارت خزانه داری آمریکا اضافه شدند.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده این فرد از طریق چهار شرکت خود برای بخش جهاد خودکفایی و تحقیقات سپاه و همچنین شرکت صنایع شیمیائی پارچین که وابسته به سازمان صنایع دفاع است، لوازم مربوط به تولید موشک بالستیک تهیه می‌کرد.

در این بیانیه به طور مشخص از نقش سپاه پاسداران در حملات موشکی به اربیل عراق در ماه گذشته و همچنین حمایت این نهاد جمهوری اسلامی از حوثی‌های یمن در حملات به مواضع امارات متحده عربی و عربستان سعودی اسم برده شده است.

برایان نلسن، معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و اطلاعات مالی درباره این تحریم گفته است که این اقدام در راستای تعهد آمریکا برای جلوگیری از تولید و استقاده از موشکهای بالستیک است و با آنکه دولت بایدن خواهان تبعیت کامل ایران به برجام است، از تحریم آنانی که از برنامه موشکی ایران حمایت می‌کنند، خودداری نخواهد کرد.

ایران و آمریکا مذاکرات غیرمستقیمی را دنبال می‌کنند تا برجام را احیا کنند.

آمریکا در دولت ترامپ از برجام خارج شد اما جو بایدن می‌گوید اگر ایران به تعهدات خود در برجام باز گردد، او نیز آمریکا را به برجام باز می‌گرداند. تهران اصرار دارد تا آمریکا سپاه پاسداران را از فهرست گروه های تروریستی خارج نکند، توافقی در کار نخواهد بود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024