جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 30.03.2022, 11:36

روسیه به جنگجویان مزدور ماهانه ۷ هزار دلار می‌پردازد


بی‌بی‌سی دریافته است که روسیه برای استخدام جنگجویان سوری و اعزامشان به خط مقدم جنگ با اوکراین ماهانه هفت هزار دلار دستمزد پیشنهاد می‌دهد.

یکی از داوطلبان سوری گفت که حداقل ۲۰۰ نفر را می‌شناسد که این پیشنهاد را پذیرفته‌اند و می‌گویند که این کار را به خاطر پول انجام می‌دهند، نه دلایل ایدئولوژیک.

رسانه‌های مرتبط با مخالفان دولت سوریه مشکلات اقتصادی مردم این کشور را انگیزه تلاش دیگران برای جذب نیرو برای اعزام به جنگ‌های خارجی عنوان کرده‌اند.

دولت اوکراین و یک سازمان غیردولتی سوریه گفتند که چهارده مرکز استخدام در سراسر سوریه ایجاد شده است.

داوطلبان در پایگاه حمیمیم آموزش می‌بینند و سپس به روسیه می‌روند.

یک داوطلب دیگر احتمال داده ۹۰ درصد آنها در جنگ کشته شوند.

او می‌گوید در صورت کشته شدن به خانواده آنها ۵۰ هزار دلار پرداخت می‌شود.

گزارش‌های متعددی در مورد تلاش برای استخدام و آماده کردن جنگجویان خارجی، به خصوص سوری‌ها، برای پیوستن به نیروهای روسی در جنگ اوکراین منتشر شده بود.

روز ۱۱ مارس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، گفت که روس‌ها بیش از ۱۶۰۰۰ هزار درخواست از “داوطلبان” پیوستن به نیروهای این کشور در جنگ اوکراین دریافت کرده‌اند که شمار متقاضیان از خاورمیانه بیش از نقاط دیگر بوده است. در آن زمان، او گفته بود گفت که روسیه “حق دارد به این درخواست‌ها پاسخ مثبت بدهد.”

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نیز در جلسه‌ای در مورد جنگ اوکراین که مستقیما از شبکه تلویزیونی آن کشور پخش می‌شد نظر وزیر دفاع در مورد استفاده از “نیروهای داوطلب خارجی” را تایید کرد.

در کنار تمرکز بر تلاش روسیه برای جلب نیرو، رسانه‌های داخلی سوریه در اوایل این ماه از تلاش هر دو طرف جنگ برای استخدام سوری‌ها در جنگ اوکراین خبر دادند.

این اولین بار نیست که روسیه - یا سایر کشورها - برای استخدام جنگجویان مزدبگیر جهت اعزام به صحنه‌های جنگ در نقاط مختلف به سوریه روی آورده‌اند.

گزارش‌های متعدد حاکی از آن است که در جریان آخرین درگیری شدید در لیبی که از آوریل ۲۰۲۰ تا تابستان ۲۰۲۱ ادامه داشت، روسیه به طور گسترده به استخدام نفرات در سوریه و اعزام آنان به لیبی مبادرت کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024