جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 21.03.2022, 9:23

نامه خانواده‌ها: زندانیان سیاسی را آزاد کنید!


ملت قهرمان ایران

با درود و شادباش نوروزی، و آرزوی سالی سرشار از امید و آزادی. بسیار متاسف و نگرانیم که به استحضار برسانیم؛ هم اکنون بسیاری از هموطنان عزیز و آزاده‌ی ما صرفا به‌جرم دفاع از حقوق ملت ایران در زندان‌های جمهوری اسلامی اسیر و گرفتارند، و خانواده‌های آنان در رنج و عذابی مضاعف به سر می‌برند، و تنها دغدغه‌ی حاکمان؛ سرکوب ملت برای بقای حکومتی است که “حفظ آن را اوجب واجبات می‌دانند”!

پنج سال پیش چهارده تن از هموطنان شریف و شجاع ما که نمی‌توانستند بیش از این شاهد فقر و فساد و تباهی ملک و ملت باشند، طی بیانیه‌ای (موسوم به بیانیه ۱۴ نفر)، “با تکیه بر حقوق شهروندی”، از رهبر ج.ا خواستند؛ به دلیل بی‌کفایتی در اداره امور کشور، از قدرت کناره‌گیری کرده، زمینه انتخابات آزاد در کشور را فراهم آورد، که متاسفانه نه تنها این خواسته عقلانی و ملی اجابت نشد، بلکه در مراجعی غیرقانونی و غیرصالح و طی دادرسی غیرمنصفانه تعقیب، و جمعا به بیش از هشتاد سال حبس! صدها ضربه شلاق! و سالیان طولانی تبعید و ممنوع الخروجی از کشور محکوم شدند!

هم اکنون تعدادی از این عزیزان مانند آقایان؛ هاشم خواستار، محمد نوری زاد،‌ کمال جعفری یزدی، زرتشت احمدی راغب، رضا مهرگان، محمدحسین سپهری، و عباس واحدیان شاهرودی، از مرداد ۹۸ تاکنون در زندانهای جمهوری اسلامی به سر می‌برند! و تعدای از آنان مانند؛ هاشم خواستار (نماینده معلمان آزاده ایران) که یک عمر برای عدالت و آزادی مبارزه کرده‌اند، حتی از یک روز مرخصی و ملاقات حضوری نیز محروم بوده‌اند!!

بنابراین، ما امضاکنندگان این بیانیه، ضمن محکوم کردن این قبیل احکام و زندان و محرومیت‌های ظالمانه، خواهان آزادی بدون قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی سرافراز ایران می‌باشیم که عمل و آرزویی جز آزادی و آبادی ایران نداشته و ندارند.

امضاکنندگان:
خانواده هاشم خواستار
خانواده محمد نوری‌زاد
خانواده محمدحسین سپهری
خانواده زرتشت احمدی راغب
خانواده رضا مهرگان
خانواده عباس واحدیان شاهرودی
کمال جعفری یزدی

اول فروردین ۱۴۰۱



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024