جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 17.03.2022, 12:00

سخنرانی ویدیویی زلنسکی در پارلمان آلمان


ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهوری اوکراین، در سخنرانی ویدیویی برای پارلمان آلمان خواستار تحریم بیشتر روسیه شد و با تکرار خواسته این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا گفت: دیوار بین ما و اروپا را خراب کنید.

زلنسکی روز پنجشنبه ۲۶ اسفند در سخنرانی‌اش برای نمایندگان پارلمان آلمان گفت برخی تحریم‌ها و کمک‌ها برای توقف جنگ اوکراین خیلی دیر انجام شد و هنوز تحریم‌ها برای توقف حمله روسیه کافی نیست.

رییس جمهوری اوکراین با یادآوری سخنان رونالد ریگان، رییس جمهور سابق آمریکا درباره دیورا برلین گفت: «ریگان در برلین خطاب به مقامات شوروی گفت دیوار برلین را خراب کنید. من هم به صدراعظم آلمان می‌گویم دیوار بین ما و اروپا را خراب کنید.»

زلنسکی همچنین برای چندمین بار خواستار ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین و پذیرش عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شد.

او با تاکید بر اینکه در این سه هفته ۱۰۸ کودک در اوکراین کشته شدند گفت: «تنها چیزی که از آسمان بر ما می‌بارد بمب‌ها و راکت‌های روسی است.»

از سوی دیگر، مذاکرات بین روسیه و اوکراین به صورت ویدیویی ادامه دارد.

مقام‌های اوکراین همچنین خبر دادند که نیروی دریایی روسیه به مسدود کردن دریای سیاه ادامه می‌دهد. پاناما نیز از حمله به سه کشتی حامل پرچم این کشور در سه هفته گذشته خبر داده است.

روز پنجشنبه همچنین اطلاعات ارتش بریتانیا اعلام کرد که تهاجم روسیه به اوکراین در تمامی جبهه‌ها دچار توقف شده، خسارات سنگینی به نیروهای روسیه وارد شده و پیشروی زمینی، دریایی و هوایی آنها در روزهای اخیر حداقلی بوده است.

با این حال وزارت دفاع روسیه در همین روز اعلام کرد در طول سه هفته گذشته تاکنون ۱۸۱ هواپیما و هلی‌کوپتر، ۱۷۲ پهپاد و هزار و ۳۷۹ تانک و خودروی زرهی اوکراین را منهدم کرده است.

از سوی دیگر، تلاش‌ها برای خارج کردن شهروندان از شهرهای اوکراینی تحت محاصره نیروهای روسیه ادامه دارد.

معاون نخست وزیر اوکراین ابراز امیدواری کرد که روز پنجشنبه ۹ گذرگاه بشردوستانه، از جمله در ماریوپول، ایجاد شود.

روسیه روز چهارشنبه در یک حمله هوایی ساختمان تئاتری را در شهر ماریوپل هدف قرار داد که گفته می‌شود صدها نفر در آن پناه گرفته بودند اما گزارشی درباره تلفات این حمله منتشر نشده است.

روز چهارشنبه جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، ولادیمیر پوتین را «جنایتکار جنگی» خواند؛ سخنگوی کرملین این عبارت را «یک لفاظی ناپذیرفتنی و نابخشودنی» دانست.


ایران اینترنشنال



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024