جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 17.03.2022, 12:36

آمریکا: ۷ هزار سرباز روسی در اوکراین کشته شدند


با گذشت بیش از ۲۰ روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین، برآوردهای منابع اطلاعاتی آمریکا، از خسارت‌های سنگین انسانی و تجهیزاتی روس‌ها در این عملیات خبر می‌دهند.

به گزارش روزنامه «نیویورک تایمز»، یک گزارش اطلاعاتی آمریکایی گفته است که تنها در ۲۰ روز، بیش از ۷ سرباز روسی در اوکراین کشته شدند.

به گزارش العربیه، «نیویورک تایمز» نوشته است که این تعداد کشته‌ از آنچه نیروهای آمریکایی در طول سال‌های جنگ در عراق و افغانستان متحمل شده‌اند، بیشتر است.

مقامات اطلاعاتی آمریکایی معتقدند که این تعداد خسارت انسانی که تنها در ۳ هفته درگیری ثبت شده، ممکن است بر روحیه سربازان روسیه تأثیر منفی بگذارد.

۱۰ درصد کشته در هر واحد رزمی

مقامات پنتاگون گفته‌اند که میزان ۱۰ درصدی تلفات به ازای هر واحد رزمی معمولاً باعث می‌شود که آن واحد نتواند وظایف محوله خود را انجام دهد و این درصد خسارت انسانی، درباره سربازان روسی صدق می‌کند.

مقامات پنتاگون می‌گویند، اگر در نظر بگیریم که در حال حاضر حدود ۱۵۰ هزار سرباز در نبردهای اوکراین شرکت می‌کنند، در این صورت، خسارات انسانی آنها شامل ۷ هزار کشته و حدود ۱۴ تا ۲۱ هزار زخمی برآورد می‌شود.

به گفته مقامات اوکراینی، «ناتو» و مسکو، ارتش روسیه همچنین حداقل سه ژنرال ارشد را در این جنگ از دست داده است.

روحیه‌ ضعیف

مقامات اطلاعاتی آمریکا تاکید کردند که تعداد بالای کشته‌شدگان نیروهای روسیه می‌تواند تمایل مسکو به ادامه جنگ را از بین ببرد.

به نوشته نیویورک تایمز، چندین گزارش اطلاعاتی ارائه شده به دولت ایالات متحده، بر روحیه پایین سربازان روسی تاکید می‌کند.

مقامات اطلاعاتی در این گزارش استدلال کردند که میزان خسارت‌های بالای انسانی، ممکن است این سئوال را مطرح کند که چرا نیروهای نظامی روسیه که پیشتر برای کارایی و قدرت نظامی آن تبلیغ زیادی شده بود، هفته‌ها در خارج از کی‌یف مستقر شده و تاکنون نتوانسته‌اند وارد پایتخت شوند.

در همين حال «اولن» یکی از مقامات ارشد سابق پنتاگون، گفت: «چنین خساراتی بر روحیه و انسجام واحدهای نظامی به طور کلی تأثیر منفی می‌گذارد، به خصوص که این سربازان نمی‌دانند چرا و برای چه می‌جنگند».

با این حال مقامات پنتاگون هشدار دادند که آمار کشته‌شدگان ممکن است دقیق نباشد، به‌ویژه که براساس اظهارات مقامات اوکراینی و رسانه‌های دو طرف متخاصم ارائه می‌شود.

منابع اطلاعاتی آمریکا تاکید می‌کنند که روسیه در پرونده اوکراین با چالش‌های زیادی روبه‌رو شده است.

در همین حال ویکتور زولوتوف، رئیس گارد حراست کرملین و یکی از نزدیک‌ترین متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، دوشنبه تاکید کرد که عملیات نظامی به آن سرعتی که مسکو می‌خواست پیش نمی‌رود. او کندی سرعت نیروهای کشورش در اوکراین را به «پناه بردن نیروهای راستگرای افراطی اوکراینی در میان غیرنظامیان» نسبت داد.

گزارش‌های اطلاعاتی وزارت دفاع بریتانیا و آمریکا که از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه به‌صورت روزانه منتشر می‌شود، بارها حاکی از ناتوانی نیروهای روسی در مجاورت کی‌یف برای پیشروی به سمت پایتخت بوده است. این منابع اطلاعاتی همچنین تأکید کردند که نیروهای روسی با مقاومت شدید اوکراینی‌ها مواجه هستند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024