جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 07.03.2022, 10:20

رفقا شجاع باشید و برگردید؛ این یک نسل‌کشی است!


پروپاگاندای دارودسته پوتین مغز مردم روسیه را درباره اوکراین مسموم کرده است. روس‌ها تصور می‌کنند اوکراینی‌ها کوره‌های آدم‌سوزی و اردوگاه‌های کار اجباری دایر کرده‌اند! محمدعلی عمویی و حزب توده و شاخه‌هایش و بخش‌های روسوفیل چپ هم همینطوری فکر می‌کند!

یکی از سربازان اسیر شده‌ی روس در کنفرانس خبری توضیح می‌دهد:

- «در روسیه به ما می‌گفتند که اوکراین توسط فاشیست‌ها، نازی‌ها و ناسیونالیست‌ها به گروگان گرفته شده است و مردم عادی منتظر ما هستند تا در نقش منجی به کمک آن‌ها برویم و آ‌ن‌ها را از شر حکومت‌شان خلاص کنیم».

- «خب البته چیزهایی هم از این‌ور و اون‌ور می‌شنیدیم، در اینترنت و منابع دیگر. ولی همیشه به دیده‌ی تردید به آن‌ها می‌نگریستیم. من زمانی متوجه اشتباه بودن این حرف‌ها شدم که به خاک اوکراین حمله کردیم و به چشم خود دیدیم که اوضاع از چه قرار است. احساس شرم می‌کنم که به این کشور حمله کرده‌ایم. احساس شرم می‌کنم وقتی این‌جا یک زنی روبه‌روی ما ایستاد و گریه کرد (که به کشورش حمله کرده‌ایم). در روسیه ما اصلا به این چیزها فکر نمی‌کردیم. ما با خودمان برای این مردم فقط رنج آورده‌ایم. اصلا رستگاری‌ای برای این جنایتی که کردیم وجود داره؟ مهم نیست به زندان بریم یا هرچیزی که لیاقتش رو داریم... ما برای همه‌چیز آماده‌ایم. ولی برای مردمی که در روسیه به این حرف‌هایی که ما به آن باور داشتیم باور دارند احساس تاسف می‌کنم. اون‌ها هم گناهی ندارند. گناهشان شاید این است که شستشوی مغزی داده شده‌اند. برخی از اون‌ها حتی اینترنت ندارند تا چیزی به غیر از حرف‌های رسمی حکومت رو بشنوند. آن‌ها به طور مرتب شستشوی مغزی داده می‌شوند. اون‌ها فقط این اطلاعات یک‌طرفه رو از طرف حکومت دریافت می‌کنند که در اوکراین یک حکومت فاشیستی قدرت گرفته است و ما باید مردم اوکراین را نجات دهیم».

- «رفقا هرکدومتون که این ویدیو رو می‌بینه “شجاع باشید” و برگردید برید. این یک نسل‌کشی است. سخته علیه دستورات فرمانده‌ها کاری بکنیم ولی برگردید به روسیه. به خاطر کارهایی که ما این‌جا می‌کنیم، همه‌ی روس‌ها تا ابد شرمنده خواهند بود».



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024