جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 24.02.2022, 21:59

بوریس جانسون: پوتین اشتباه محاسباتی کرده است

بایدن: روسیه با تحریم‌های ویرانگر روبرو خواهد شد


رئیس‌جمهور آمریکا گفت ولادیمیر پوتین متجاوز است. پوتین این جنگ را انتخاب کرده است و حالا او و کشورش تبعاتش را به دوش خواهند کشید.

به گزارش ایسنا، به نوشته گاردین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی در محل “اتاق شرقی” کاخ سفید با حمله به ولادیمیر پوتین، گفت مسئولیت حمله به اوکراین تنها به عهده رئیس جمهور روسیه است.

او اظهار کرد، دولتش در پاسخ به حملات گسترش یافته به اوکراین تحریمهای شدیدتری علیه روسیه اعمال خواهد کرد. او با حمله به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: پوتین متجاوز است. پوتین این جنگ را انتخاب کرده است. و حالا او و کشورش تبعاتش را به دوش خواهند کشید. او گفت که تحریم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روی میز است.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا این گامی است که او آماده انجام آن است، گفت: این روی میز است.

بایدن گفت، تحریمها چهار بانک دیگر روس که در بخش نخست تحریم‌های گنجانده نشده بودند از جمله بانک VTB دومین بانک بزرگ روسیه را شامل می‌شوند.

او درباره این تحریم‌های جدید اظهار کرد: آنها هزینه های شدیدی بر اقتصاد روسیه هم به صورت فوری و هم در گذر زمان تحمیل خواهند کرد.

بایدن گفت که “حمله بی‌رحمانه ولادیمیر پوتین به مردم اوکراین” را محکوم می‌کند و رهبر روسیه را متهم به رد هر گونه فرصت دیپلماتیک ارائه شده به او کرد.

بایدن افزود: این یک حمله از پیش طراحی شده است. ولادیمیر پوتین چندین ماه مشغول برنامه‌ریزی برای آن بوده است.

وی با بیان اینکه با تحریم‌های قوی علیه روسیه موافقت کرده است، افزود: تحریم‌های ما علیه روسیه بر بانک‌های این کشور که دارایی‌های مالی یک تریلیون دلاری دارند، تأثیر خواهد گذاشت.

رئیس جمهور آمریکا گفت: چهار بانک دیگر روس را مسدود کردیم و توانایی روسیه در زمینه تجارت با دلار و ین را محدود می‌کنیم. از امروز تمامی دارایی‌های روسیه در ایالات متحده مسدود می‌شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های گازی و نفتی نباید از بحران سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را بالا ببرند. در تلاشیم منابع جهانی انرژی را تضمین کنیم.

بایدن ادامه داد: پوتین تمام ابتکارات حسن نیت ایالات متحده و سایر کشورها را رد کرد و اصلا قصد صحبت کردن با پوتین را ندارم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: اطمینان حاصل خواهیم کرد که پوتین بهای تهاجم خود به اوکراین را بپردازد. پوتین اقدامی گستاخانه و خطرناک علیه امنیت اروپا را شروع کرده است.

بایدن اظهار داشت: تهاجم روسیه نباید بی‌پاسخ بماند. اگر بماند، عواقبی بسیار وخیم برای آمریکا خواهد داشت. پاسخ ناتو به تهاجم روسیه به اوکراین قاطع و یکپارچه خواهد بود.

جو بایدن گفت که معتقد است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه فراتر از اوکراین خواهد رفت، زیرا او می‌خواهد اتحاد جماهیر شوروی سابق را دوباره تأسیس کند.

بایدن در  پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند پوتین فراتر از اوکراین خواهد رفت، گفت: بله. او در اوکراین جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تری دارد. او در واقع می‌خواهد اتحاد جماهیر شوروی سابق را دوباره برقرار کند.

جو بایدن همچنین در توئیتی نوشت که رهبران گروه ۷ توافق کرده‌اند که کار به روی آنچه که او “بسته‌های ویرانگر تحریم‌ها” و سایر تدابیر اقتصادی خواند را به پیش برده تا روسیه را در قبال حمله به اوکراین مسئول بدانند.

بایدن در این توئیت نوشت: “امروز صبح، من با همتایان خود از گروه هفت ملاقات کردم تا درباره حمله غیرموجه پوتین به اوکراین صحبت کنیم و توافق کردیم که بسته‌های ویرانگر تحریم‌ها و سایر تدابیر اقتصادی را برای پاسخگو کردن روسیه به پیش ببریم.”

جانسون: پوتین اشتباه محاسباتی کرده است

اعلام تحریم‌های جدید بریتانیا علیه روسیه و بلاروس/ جانسون: پوتین اشتباه محاسباتی کرده است

نخست‌وزیر بریتانیا با اشاره به دستور رئیس‌جمهور روسیه برای حمله به منطقه دونباس در شرق اوکراین، گفت: «رویدادها ثابت خواهند کرد که پوتین اشتباه محاسباتی کرده است».

به گزارش ایسنا، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی در اوکراین اعلام کرد و گفت که بریتانیا قصد دارد روسیه را از اقتصاد جهانی دور کند.

جانسون در پارلمان این کشور گفت: ما به مأموریت خود برای خارج کردن روسیه از اقتصاد جهانی روز به روز و هفته به هفته ادامه خواهیم داد.

به عنوان بخشی از بسته تحریم‌های جدید، بریتانیا دارایی‌های بانک VTB را مسدود کرده است. جانسون خاطرنشان کرد که بریتانیا این اختیار را دارد که بانک‌های روسی را به طور کامل از سیستم مالی بریتانیا حذف کند.

وی افزود که ایالات متحده نیز اقدامات مشابهی را انجام می‌دهد. علاوه بر این، شرکت‌های دولتی و خصوصی روسی از جمع‌آوری سرمایه در بریتانیا منع خواهند شد. میزان پولی که اتباع روسیه می‌توانند در بانک‌های بریتانیا سپرده گذاری کنند نیز محدود خواهد بود.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت، در مجموع، بریتانیا دارایی‌های بیش از ۱۰۰ نهاد و فرد جدید را مسدود خواهد کرد. بریتانیا همچنین شرکت هواپیمایی Aeroflot را از انجام پروازها به این کشور و از این کشور منع کرده است.

بوریس جانسون تأکید کرد که ائتلاف غرب لحظات بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد.

نخست وزیر بریتانیا گفت که بریتانیا تحریم هایی را علیه بلاروس به دلیل مشارکت در عملیات نظامی روسیه در اوکراین وضع کرده است.

جانسون در سخنرانی خود در پارلمان گفت: «تحریم‌ها علیه بلاروس به دلیل نقشش در حمله به اوکراین نیز اعمال خواهد شد»

بر اساس سند رسمی منتشر شده، بریتانیا تحریم‌هایی را علیه شرکت روستک روسیه، رهبری شرکت هواپیمایی یونایتد و بانک V از جمله تحریم‌های دیگر اعمال کرده است.

در این سند آمده است: «روستک و شرکت‌های تابعه آن، خدمات مالی ارائه می‌دهند یا منابع مالی و منابع اقتصادی، کالاها و/یا فناوری‌هایی را در دسترس قرار می‌دهند که می‌تواند به بی‌ثباتی اوکراین یا تضعیف یا تهدید تمامیت ارضی، حاکمیت یا استقلال اوکراین کمک کند». تحریم ها علیه شرکت موشک های تاکتیکی JSC (TMC) و UralVagonZavod نیز اعمال شده است.

سازمان هوانوردی غیرنظامی نیز مجوز حمل و نقل خارجی هواپیمای ایروفلوت روسیه را به حالت تعلیق درآورد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: «به دنبال اعلام نخست وزیر در پارلمان، سازمان هواپیمایی کشوری بریتانیا مجوز حامل خارجی متعلق به خطوط هوایی آئروفلوت روسیه (Aeroflot) را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده و این شرکت هوایی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام پرواز به یا از بریتانیا نیست.

به گزارش الجزیره، جانسون همچنین در نشست «گروه ۷» اعلام کرد که تحریم‌های جدیدی علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین اعمال می‌شود.

وی افزود: توافق کردیم که هزینه روسیه را به حداکثر برسانیم و به وابستگی اروپا به گاز روسیه پایان دهیم.

علاوه بر اقدامات مالی، بریتانیا در همکاری با ایالات متحده و اتحادیه اروپا محدودیت‌های جدید و کنترل‌های صادراتی «سخت‌تر» از جمله ممنوعیت کامل صادرات تمام اقلام مورد استفاده نظامی به روسیه را اعمال خواهد کرد. این محدودیت ها بر محصولات فناوری پیشرفته در بخش هایی مانند الکترونیک، مخابرات و هوافضا تأثیر می گذارد.

ولادیمیر پوتین در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه از اجرای عملیات نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین، که شامل مناطق لوهانسک و دونتسک است، خبر داد. در مقابل، ولادیمیر زلنسکی - رئیس‌جمهور اوکراین - از شورای امنیت ملی و دفاع کشورش خواست تا در واکنش به حمله روسیه به اوکراین در این کشور حکومت نظامی اعلام کند.

اولاف شولتس: پوتین پیروز نخواهد شد

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان در نطق تلویزیونی خطاب به شهروندان کشورش، یک بار دیگر حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد: «هم‌اکنون آغاز جنگی را تجربه می‌کنیم که اروپا در طول ۷۵ گذشته بدین سو تجربه نکرده است.»
صدراعظم آلمان گفت که لشکرکشی روسیه، تهاجم به حاکمیت یک کشور مستقل است و این امر به هیچ وجه و برای هیچ کس توجیه‌پذیر نیست: «این تلاشی است در راستای جابه‌جایی خشونت‌آمیز مرزها در سطح اروپا، و ای بسا محو کردن تمامی یک کشور از نقشه جهانی.»
این رهبر سوسیال دموکرات آلمان گفت که همه این‌ها در نزدیک ما اتفاق می‌افتد: «در فاصله پروازی دو ساعته از برلین، در این لحظه خانواده‌ها در پناه‌گاه‌های هوایی به سر می‌برند؛ زنان و مردان و کودکانی که نگران جان خود هستند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024