جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 21.02.2022, 9:19

«فهرست مرگ روسیه برای شهروندان اوکراین»


دویچه وله: ایالات متحده به سازمان ملل هشدار داده که بر اساس اطلاعاتی که در اختیار دارد، روسیه فهرستی از شهروندان اوکراین تهیه کرده که در صورت حمله به خاک این کشور باید “کشته شده یا به اردوگاه فرستاده شوند”.

این اطلاعات در قالب یک نامه به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ارسال شده و روز یک‌شنبه یک نسخه از آن به دست خبرگزاری فرانسه رسیده است.

در این نامه که از واشنگتن ارسال شده در مورد تهاجم قریب‌الوقوع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین هشدار داده شده و تاکید شده ایالات متحده “عمیقا نگران” است و نسبت به یک “فاجعه حقوق بشری بالقوه” هشدار می‌دهد.

در این نامه نوشته شده ایالات متحده “اطلاعات موثقی دارد که نشان می‌دهد نیروهای روسیه فهرستی از شهروندان اوکراینی تهیه کرده‌اند که پس از تهاجم به این کشور باید یا کشته شده یا به اردوگاه فرستاده شوند”.

در ادامه این نامه که خطاب به کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، میشله باچله نوشته شده، آمده است: «ما همچنین اطلاعات موثقی داریم که نیروهای روسیه احتمالاً از اقدامات مرگبار برای متفرق کردن تظاهرات مسالمت‌آمیز یا سایر اشکال مقاومت بدون خشونت از سوی شهروندان غیرنظامی استفاده خواهند کرد.»

این نامه به امضای سفیر دائم آمریکا در مقر سازمان ملل در ژنو رسیده و هشدار داده که تهاجم روسیه به اوکراین می‌تواند همراه با اذیت و آزارهایی چون گروگان‌گیری یا شکنجه همراه باشد و مخالفان سیاسی و اقلیت‌های قومی و مذهبی را هدف بگیرد.

بر اساس آخرین اطلاعات ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی، روسیه در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار سرباز در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است. مسکو هرگونه برنامه‌ای برای حمله به اوکراین را رد کرده است اما خواهان تضمینی برای عضو نشدن اوکراین در ناتوست و همچنین اینکه کشورهای غربی نیروهای‌شان را از شرق اروپا خارج کنند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024