جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 06.02.2022, 11:00

هیات نظارت بر مطبوعات خبرگزاری رکنا را توقیف کرد


خبرگزاری رکنا به دلیل انتشار گزارش و تصویر قتل یک زن جوان توسط همسرش توقیف شد.

به گزارش ایسنا، هیات نظارت بر مطبوعات ‌بدلیل انتشار فیلم قتل زن ۱۷ ساله در اهواز  رای به توقیف رکنا داد.

دیروز یک مرد جوان اهوازی همسرش را به قتل رساند و سر بریده شده او را با خوشحالی در خیابان چرخاند. خبرگزاری رکنا از حادثه دهشتناک گزارش و تصویر منتشر کرده بود

هیات نظارت بر مطبوعات اعلام کرد: در پاسخ به مطالبات به حق مردمی برای جلوگیری از انتشار تصاویر خشونت‌آمیز و مغایر با سلامت روانی جامعه، پایگاه خبری “رکنا” توقیف شد.

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه،  طبق گزارش سامانه جامع رسانه‌های کشور، در جلسه فوق العاده مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ هیات نظارت بر مطبوعات، اقدام پایگاه خبری «رکنا» در انتشار مطلبی با عنوان «قتل عروس ۱۷ ساله توسط شوهرش در اهواز» در محتوای تولیدی مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ آن پایگاه خبری، مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد به دلیل اشاعه منکر و انتشار تصاویر خلاف عفت عمومی که باعث جریحه دار شدن احساسات و افکار عمومی شده است و در پاسخ به مطالبات بحق مردمی برای برخورد با منتشر کنندگان چنین صحنه‌های رعب‌آور و خشونت‌آمیزی که فضای جامعه را ناامن جلوه می‌دهد؛ به استناد بند ۲ ماده ۶ و تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات، پایگاه خبری “رکنا” توقیف شود.

هیات نظارت بر مطبوعات با اکثریت آرا رای به توقیف پایگاه خبری رکنا داد. پرونده به دادگاه مطبوعات ارسال خواهد شد.

خبر زیر گزارشی است که خبرگزاری رکنا دیروز منتشر کرد و طبق معمول مقام‌های جمهوری اسلامی صورت مسئله پاک کردند و برای اینکه ناامنی‌ها دیده نشوند، خبرگزاری رکنا را توقیف کرد!

مرد جوان سر بریده همسرش را در شهر چرخاند

مرد جوان اهوازی همسرش را به قتل رساند و سر بریده شده او را با خوشحالی در خیابان چرخاند.

به گزارش رکنا، ساعت ۱۵ ظهر شنبه ۱۶ بهمن ماه، مرد جوانی جلوی چشمان وحشت زده مردم سر زنش را در میدان کسایی خشیار اهواز با خوشحالی به نمایش گذاشت و پس از چند دقیقه فرار کرد.

بلافاصله این جنایت هولناک از سوی اهالی وحشت زده میدان کسایی به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اهواز گزارش داده شد.

بدین ترتیب تیمی از کارآگاهان اداره پلیس آگاهی همراه با علی حسن لو بازپرس ویژه قتل در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات میدانی را آغاز کردند.

ماموران پلیس در صحنه جنایت با جسد دختر ۱۷ ساله‌ای مواجه شدند که داخل یک خانه سرش از بدن جدا شده و جسد وی در مکان دیگری رها شده بود.

تحقیقات بیشتر نشان داد، دختر جوان پس از فرار به ترکیه از سوی همسرش به ایران بازگردانده شده و به دست همسر و برادر شوهرش که هر ۲ پسر عموی او بودند به قتل رسیده است.

بررسی‌های لحظه به لحظه مشخص کرد، برادر قاتل پاهای مقتول را گرفته و مرد جوان سر همسرش را در خانه با قمه بریده است و عاملان جنایت پس از گرداندن سر مقتول جلوی چشمان مردم در خیابان به مکان نامعلومی متواری شده‌اند.

دستگیری عاملان قتل

تحقیقات ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان اداره پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه عاملان جنایت را شناسایی کردند.

تیم جنایی پس از دریافت این اطلاعات مهم با هماهنگی علی حسن لو بازپرس ویژه قتل راهی مخفیگاه متهمان شدند و ساعت ۱۸ عصر امروز قاتل و برادرش را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

بنابراین گزارش، با دستور علی حسن لو بازپرس ویژه قتل جسد دختر جوان برای بررسی های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و عاملان جنایت برای کشف ابعاد پنهان این قتل در اختیار کارآگاهان اداره پلیس آگاهی قرار گرفتند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024