جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 02.02.2022, 22:40

امارات ۳ پهپاد حوثی‌ها را رهگیری و سرنگون کرد


امارات متحده عربی از رهگیری و سرنگونی ۳ پهپادی که حریم‌ هوایی این کشور را نقض کرده بودند، خبر داد. به گزارش خبرگزاری رسمی امارات «وام» وزارت دفاع امارات متحده عربی شامگاه چهارشنبه ۲ فوریه اعلام کرد ۳ پهپاد که آسمان این کشور را نقض کرده بودند را رهگیری و سرنگونی کرده است.

به گزارش العربیه، وزارت دفاع امارات توضیح داد که این ۳ پهپاد در فضایی دور از مناطق مسکونی رهگیری و سرنگون شدند.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که همه اقدامات لازم را برای محافظت از کشور در برابر هر تهاجمی اتخاذ می‌کند.

از سوی دیگر، مسئولان آمریکایی از عزم دولت جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای بررسی اعمال تحریم‌هایی علیه رهبران حوثی خبر دادند.

این مسئولان آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری «آسوشیتد پرس» فاش کردند که دولت بایدن موضوع اعمال تحریم‌هایی علیه رهبران حوثی را در دست بررسی دارد.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» نیز چهارشنبه ۲ فوریه اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تماسی تلفنی را با شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان، ولی‌عهد ابوظبی و جانشین فرمانده‌کل نیروهای مسلح امارات متحده عربی برای بررسی حملات اخیر حوثی‌ها علیه این کشور انجام داد.

پنتاگون تاکید کرد که واشینگتن جنگنده‌های پیشرفته‌ای را به امارات ارسال خواهد کرد و پشتیبانی لازم را از پدافند هوایی امارات به عمل خواهد آورد.

لوید آستین در گفت‌وگو با محمد بن زاید تاکید کرد که واشینگتن حمایت‌های اطلاعاتی جهت دفاع از امارات را نیز به این کشور تقدیم خواهد کرد.

پیش‌تر جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده گفته بود: «ما در تماس روزانه با امارات برای بررسی تهدیدها هستیم.»

از سویی جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفت که ایالات متحده افزایش امکانات دفاعی برای امارات را در پی حملات حوثی‌ها به این کشور بررسی می‌کند.

همچنین کاخ سفید به خبرنگار «العربیه» ابلاغ کرد که ایالات متحده به دفاع از هم‌پیمانان خود در منطقه خلیج پایبند است.

کاخ سفید گفت که دولت آمریکا موضوع بازگرداندن حوثی‌ها به فهرست سازمان‌های تروریستی در پی حملات این گروه به ابوظبی که با محکومیت‌های گسترده‌ای از سوی دولت بایدن و قانون‌گذاران آمریکا همراه بود را در دست بررسی دارد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024