جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Friday 17 May 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 19.01.2022, 20:44

اعتصاب غذا در اعتراض به کشتار زندانیان سیاسی


چند تن از فعالان سیاسی ایران در اعتراض به “کشتار زتدانیان” در مقابل محل مذاکرات هسته‌ای در وین اعتصاب غذا کرده‌اند. جمشید برزگر و حسن نایب‌هاشم از جمله اعتصاب کنندگان هستند.

جمشید برزگر روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی در توئیتر نوشته است: “به مدت یک هفته مقابل محل مذاکرات هسته‌ای در وین تحصن و اعتصاب غذا می‌کنم؛ در اعتراض به قتل بکتاش آیتین و ادامه کشتار زندانیان، و در همراهی با زندانیان شجاعی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اعتصاب غذا می‌کنیم تا صدایمان بهتر شنیده شود.”

این اعتصاب غذای اعتراضی در مقابل هتل کوبورگ در وین انجام می‌شود که محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای میان نمایندگان قدرت‌های بزرگ و جمهوری اسلامی برای احیای توافق‌نامه اتمی موسوم به «برجام» است.


روز دوشنبه ۱۷ ژانویه نیز باری روزن، از دیپلمات آمریکایی گروگان گرفته‌شده در زمان اشغال سفارت آمریکا در تهران، اعلام کرد که برای آزادی افراد دوتابعیتی که در ایران زندانی هستند، از این هفته اعتصاب غذا خواهد کرد.

روزن در ویدیویی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرده، گفته است که ۴۱ سال پس از آزادی، این هفته اعتصاب غذای خود را در وین آغاز می‌کند تا همه گروگان‌های ایرانی را آزاد کنند.

این دیپلمات سابق افزوده است که «این افراد انسان‌ هستند و قابل چانه‌زنی نیستند» و در ادامه تاکید کرده است که «آزادی آنها باید قبل از هر گونه معامله‌ای با ‘یک رژیم غیرقابل اعتماد’ صورت گیرد».

جمشید برزگر، روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال از دلایل اعتصاب غذایش می‌گوید



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024